کد خبر: ۲۳۳۶۴۵
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲

حمله دزدان به خانه شهید تندگویان در 3 شب متوالی!

او همچنین گفت: «دزدان اغلب نیمه شب به بعد حدود ساعت 2 و 3بامداد می آیند. الان 3شب است که ما خواب نداریم. دیشب یکی از آنها سر دیوار بین 2خانه نشسته بود و صبح دیدیم که در و پنجره های آشپزخانه را باز کردند و بردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خانه شهید تندگویان که قرار بود به موزه شخصی او و یکی از مراکز فرهنگی تحت نظر وزارت نفت تبدیل شود، برای چندمین بار متوالی مورد تهاجم دزدان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه شهروند ،خانه پدری شهید تندگویان، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران که در جریان جنگ تحمیلی، اسیر و پس از سال ها اسارت شهید شد، در محله خانی آباد در خیابان مولوی تهران در شب های اخیر مورد سرقت قرار گرفته است.

پیش از این «شهروند» از وضع این خانه گزارش داد و نوشت: «این خانه که در دوره احمدی نژاد در اختیار وزارت نفت قرار گرفت تا به موزه شخصی شهید تندگویان تبدیل شود، به دلیل بی توجهی این وزارتخانه به محل تجمع معتادان و خیابان خواب ها تبدیل شده و بسیاری از وسایل شخصی شهید تندگویان که برای استفاده در موزه شخصی او در این خانه مانده هم به سرقت رفته بود.»

همسایه های خانه شهید تندگویان دیروز در تماس با روزنامه از سرقت های تازه در این خانه خبر دادند. به گفته «آرامی»، همسایه دیوار به دیوار خانه شهید تندگویان در 3شب گذشته دزدان با ورود به خانه شهید، درها و پنجره های خانه را باز کرده و برده اند.

او همچنین گفت: «دزدان اغلب نیمه شب به بعد حدود ساعت 2 و 3بامداد می آیند. الان 3شب است که ما خواب نداریم. دیشب یکی از آنها سر دیوار بین 2خانه نشسته بود و صبح دیدیم که در و پنجره های آشپزخانه را باز کردند و بردند.

شرایط خیلی بدی برای ما و این خانه ایجاد شده است و وزارت نفت هم در برابر این وضع پاسخی نمی دهد.» قرار است وزارت نفت خانه شهید تندگویان را با خانه مجاورش به یک مرکز فرهنگی- موزه ای تبدیل کند، به همین دلیل به نوعی سرنوشت این 2خانه به هم گره خورده است.

هفته گذشته «بیژن نامدار زنگنه»، وزیر نفت در حاشیه جلسه اش در شورای شهر در واکنش به وضع این خانه گفت: «خبر دارم که این خانه وضع مناسبی ندارد و می دانم که خانه خراب شده و آسیب دیده است. این موزه را به موزه شخصی شهید تندگویان تبدیل می کنیم.» با این همه وزیر نگفت که چه زمانی وزارت نفت برای رسیدگی به وضع این خانه اقدام می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین