کد خبر: ۲۳۳۶۶۲
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸

سلطانی‌فر به قولش عمل کرد!

مسعود سلطانی‌فر که کمتر از یک‌ماه است به‌عنوان رییس به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری وارد شده، به قولش عمل کرد و در سفر به مشهد نشان داد که دنباله‌رو محمدعلی نجفی است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سلطانی‌فر که در دو روز گذشته براساس اعلام روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، برای برگزاری نشست مدیران کل استان‌ها به مشهد سفر کرده بود، به توس رفت و از وضعیت نسبتا باثبات و مناسب آرامگاه فردوسی دیدن کرد. اقدامی که درست سه‌ماه پیش، یعنی آذرماه امسال نیز محمدعلی نجفی جزو نخستین برنامه‌هایش پس از ورود به این سازمان، آن را انجام داد.

البته سلطانی‌فر که پیش از این تأکید کرده بود، دنباله‌رو نجفی در سازمان میراث فرهنگی خواهد بود، قدم دومش در مشهد را باز هم مانند نجفی روی زمین گذاشت و برای بررسی روند احداث موزه‌ی منطقه‌ای خراسان رضوی رفت و مانند همتای پیشین‌اش درباره‌ی سروسامان دادن به این موزه صحبت کرد؛ حرف‌هایی که آنقدر شنیده شده است که دیگر کمتر توجه کسی را جلب می‌کند.

این در حالی است که هیچ‌کدام از این دو رییس در زمان حضورشان در مشهد، به فکر بررسی مکان‌های تاریخی دست‌ کم شهر مقدس مشهد که با مشکل روبه‌رو هستند و نسبت به مناطق یادشده، بیشتر به توجه رییس سازمان میراث فرهنگی نیاز دارند، نیفتادند. به نظر می‌رسد آن‌ها حتی از رسانه‌ها برای بررسی مشکلات مشهد و خراسان رضوی کمک نگرفتند تا بدانند نخست به کجا باید بروند؟

با این تفاوت که سلطانی‌فر آخرین ساعات حضورش در مشهد را به بازدید از آرامگاه «باغ نادری» اختصاص داد، اما کمی آن‌سوتر نرفت تا یکی از مهم‌ترین حاشیه‌های داغی که ماه‌هاست خراسان رضوی را پرتنش کرده است،‌ بررسی کند. وضعیت حریم آرامگاه باغ نادری و هتلی که بدون ضابطه، با ارتفاع حدود 45 متر بالا رفته و حریم منظری آرامگاه نادرشاه افشار را از بین برده است.

آذرماه امسال، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی – رجبعلی لباف خانیکی - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره‌ی این ساخت‌وساز تأکید کرد که باید رفع مزاحمت این هتل 12 طبقه برای آرامگاه باغ نادری انجام شود.

او افزود: تعرض به حریم باغ نادری به‌عنوان اثری که به همه‌ی مردم متعلق است، یک خلاف علیه همه‌ی جامعه محسوب می‌شود. بنابراین ما موظف به برطرف کردن این مشکل هستیم.

براساس شواهد موجود از روند ساخت هتل، به‌نظر می‌رسد هنوز تلاش چندانی از سوی مسوولان مربوط در سطح استانی و کشوری برای بررسی عامل مخدوش شدن آرامگاه باغ نادری و رفع مشکل این مزاحم برداشته نشده است.

با این وجود، به گفته‌ی اهالی منطقه‌ی آرامگاه باغ نادری، هتل یادشده تا کنون نه‌تنها تعدیل نشده، بلکه اسکلت آن به‌صورت کامل اجرا شده است.

سلطانی‌فر در حالی در سفر به مشهد از حضور در محوطه‌ی باغ نادری صرف نظر کرد که کارشناسان مانند دفعه‌ی پیش، معتقدند این حضور می‌توانست حتی به‌طور سمبلیک، به حساسیت و اهمیت موضوع کمک کند. ضمن آن‌که در این سفر رییس سازمان، افرادی از مدیران منصوب‌شده در دوران نجفی، رییس جدید را در بازدید از همان مکان‌های پیشین همراهی می‌کردند که در سفر قبل هم حضور و از انتقاد رسانه‌ای پس از آن، اطلاع داشتند.

به گزارش ایسنا، از حدود سه‌ماه پیش، یک سرمایه‌گذار که قبلا اعلام کرده بود با مجوز روسای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دولت قبل، کار ساخت هتل خود را آغاز کرده است. این هتل 12 طبقه‌ی که 45 متر ارتفاع دارد و حریم آرامگاه باغ نادری را به‌طور کامل از بین می‌برد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین