کد خبر: ۲۳۳۷۰۱
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۰

رزمناو فرماندهی اوکراین به روسیه پیوست

ˈگتمان ساگایداچنیˈ رزمناو فرماندهی ناوگان اوکراین در دریای سیاه با روسیه اعلام همبستگی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: کانال تلویزیونی میر24 روز یکشنبه در گزارشی از سیمفروپل اعلام کرد: فرماندهان و خدمه رزمناو ˈگتمان ساگایداچنیˈ نیروی دریایی اوکراین از انجام دستورات حکومت جدید اوکراین سرپیچی کرده و به روسیه پیوستند.

بر اساس این گزارش، خدمه این رزمناو اوکراینی بر روی عرشه ناو پرچم نیروی دریایی روسیه به نام ˈآندریفسکی فلاگˈ را به جای پرچم نیروی دریایی اوکراین به اهتزاز درآوردند.

در همین حال یک سناتور شورای فدراسیون روسیه به نام ایکور موروزوف در گفتگو با میر24 خبر پیوستن رزمناو ˈگتمان ساگایداچنیˈ به نیروی دریایی روسیه را تایید کرد.

رسانه های خبری روسیه پیشتر از خروج این رزمناو و چند ناو دیگر نیروی دریایی اوکراین از بندر سواستوپل به مقصد نامعلوم و خودداری از اجرای دستورات حکومت جدید اوکراین خبر داده بودند.

رسانه های خبری روسیه روز جمعه گذشته از محاصره پایگاه اصلی نیروی دریایی اوکراین در بندر سواستوپل توسط چند ناو و ناوچه موشک انداز روسی خبر داده بودند.

نیروی هوابرد روسیه نیز در بندر سواستوپل مراکز نیروی دریایی اوکراین ازجمله مرکز ناوبری دریایی و هوایی آن را که ناوبری منطقه کریمه را برعهده داشت محاصره کردند.

نیروهای روسیه لنگرگاه بالاکلاوسک در سواستوپل لنگرگاه ناوهای اوکراینی را هم به محاصره درآورده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین