کد خبر: ۲۳۳۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۶

ثبت 12000 ولادت ايرانيان مقيم خارج از کشور

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور از ثبت 12هزار ولادت ایرانیان مقیم خارج از کشور در 9 ماه سال جاری خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال، محسن کرمی گفت : در سال جاری 1500 واقعه وفات ایرانیان خارج از کشور نیز به ثبت رسیده است.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال که ریاست ستاد ملی طرح پوشش ثبت بموقع وقایع حیاتی را عهده دار است، گفت : مهلت قانون ثبت واقعه ولادت 15 روز است که در سال 1392، ( 97%) ولادتها در مهلت قانونی به ثبت رسیده است. رئیس ستاد ملی ثبت وقایع حیاتی درمهلت قانونی افزود: مهلت قانونی ثبت واقعه وفات 10 روز است و در سال جاری (95,9% ) وفاتها در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

کرمی افزود: تأخیر در ثبت واقعه ولادت یا فوت مشمول جریمه قانونی است و والدین نوزادان و بستگان درجه یک افراد متوفی موظفند در مهلت قانونی برای ثبت واقعه اقدام کنند تا مشمول جریمه و جزای نقدی نشوند.

 معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور میزان جریمه نقدی تأخیر در اعلام ولادت و وفات در مهلت قانونی را یکصد هزار ریال تا پانصد هزار ریال اعلام کرد و افزود: این مبلغ بعنوان یک جزای نقدی در نظر گرفته شده است که والدین یا بستگان درجه یک موظف به پرداخت آن هستند.

وی همچنین اظهار داشت: چهل هزار نفر در مناطق روستایی و عشایری در ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی، سازمان ثبت احوال را یاری می کنند که از آنها به عنوان ثبت یاران یاد می شود.

کرمی تصریح کرد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، پزشکی قانونی ، نیروی انتظامی ، بیمارستانها ، زایشگاهها و آرامستانها ، خانه های بهداشت روستایی و نیز امور عشایری کشور مأموریت دارند با سازمان ثبت احوال کشور همکاری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین