کد خبر: ۲۳۳۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷

بنیانگذار شبکه بهداشتی کشور درگذشت/تصویر

دکتر کامل شادپور از آخرین بنیانگذاران شبکه مراقبت‌های اولیه بهداشتی ایران درگذشت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کامل شادپور از آخرین بنیانگذاران شبکه مراقبت‌های اولیه بهداشتی ایران درگذشت. پیش تر از این سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت با حضور در منزل شادپور از وی عیادت کرده بود.

بر اساس این گزارش، سیروس پیله رودی دیگر بنیانگذار شبکه بهداشتی درمانی کشور که از همراهان نزدیک شادپور در طراحی نظام شبکه مراقبت‌های اولیه بهداشتی بود که اوایل سال جاری درگذشت.



مراسم تشییع دکتر شادپور، بنیانگذار شبکه بهداشتی کشور ساعت 8 صبح فردا از مقابل بیمارستان محب تهران برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، مراسم تشییع مرحوم کامل شادپور بنیانگذار شبکه‌های بهداشتی کشور سه شنبه ساعت 8 صبح از مقابل بیمارستان محب تهران واقع در خیابان ولیعصر بالاتر از میدان ونک بن بست بیمارستان پارکینگ بیمارستان برگزار می‌شود.

همچنین مراسم ختم این استاد فرهیخته ساعت 14 تا 15:30 روز چهارشنبه 14 اسفند در سعادت آباد، میدان کاج- خیابان نهم- پلاک 14- سالن های چند منظوره نیایش برگزار می شود.

کامل شادپور یکی از دو نفر از بنیانگذار شبکه مراقبت‌های اولیه بهداشتی کشور به همراه دکتر سیروس پیله رودی بود که سالها برای طراحی شبکه‌های بهداشت و درمان و مشارکت در راه اندازی و گسترش شبکه‌ها تلاش کرد.

مشارکت موثر وی در توسعه سیاست های کشوری، ارائه خدمات سلامت و کمک به ارتقای خدمات بهداشت همگانی در منطقه شرق مدیترانه سازمان جهانی بهداشت " جایزه و مدال دکتر شوشا " را نصیب او کرد.

زندگی نامه دکتر کامل شادپور، متولد 1316، پزشک، MPH

در نخستین 16 سال خدمت (1341 تا 1357) که به پزشکی پیش گیری، مبارزه با بیماری ها و خدمت رسانی به روستاها و شهرهای کشور گذشت تجربه هایی آموخت که در 16 سال دوم خدمت خویش (1357 تا 1373، سال بازنشستگی از خدمت رسمی) از آنها برای تشکیل تیم دو سه نفره طراحی شبکه های بهداشت و درمان و سپس مشارکت در گروه وسیع تر راه اندازی و گسترش شبکه ها بهره گرفت. 16 سال سوم خدمت شادپور (1373 تا 1379) در ادامه همین راه یا به اصلاح نظام سلامت گذشته است.

شرکت در 29 گردهمایی بین المللی یا ملی، ارائه مقاله در 15 سمینار خارج از کشور، تالیف20 کتاب (به طور مستقل، همراه دیگران یا به صورت فصلی از کتاب)، ترجمه 28 کتاب، نوشتن و چاپ یاتوزیع 46 مقاله و سازماندهی، برگزاری و تدریس در 53 کارگاه آموزشی همه در راه شناساندن شبکه های کشور و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز شبکه ها یا ظرفیت سازی در آنها بوده است.

به گزارش تسنیم، فعالیت هایی که سرانجام در سال 1384 ” به سبب مشارکت موثر در توسعه سیاست‌های کشوری، ارائه خدمات سلامت و کمک به ارتقای خدمات بهداشت همگانی در منطقه شرق مدیترانه سازمان جهانی بهداشت " جایزه و مدال دکتر شوشا را نصیب او کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین