کد خبر: ۲۳۳۸۵۲
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس: تکلیف دوبام و یک هوای فیس بوک را روشن کنید/ ممنوعیت کارساز نیست

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه نباید در استفاده از فیس بوک بین مردم و دولتمردان تفاوتی قایل شد، گفت: اکنون زمان آن رسیده که شورای عالی فضای مجازی کشور وارد عمل شده و تصمیم قاطعی نسبت به استفاده از فیس‌بوک اتخاذ کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حمیدرضا طباطبائی نائینی ‌ درباره استفاده از شبکه فیس‌بوک، گفت: اگر عملی در کشور ممنوع است نباید در انجام آن تفاوتی بین مردم عادی و دولتمردان باشد مگر اینکه قانون مجوزی برای استفاده از آن برای برخی افراد صادر کرده باشد.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی، گفت: در قوانین کشور، اصلی که بر اساس آن استفاده از فیس‌بوک به عنوان جرم شناخته شود وجود ندارد، اما براساس مصوبه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه هر سایتی که این کارگروه صلاح بداند فیلتر شده و در دسترس مردم قرار نمی‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با تاکید بر اینکه استفاده کردن عده‌ای افراد از فیس‌بوک و محدود بودن آن برای دیگر افراد جامعه منجر به نبود تعادل و ایجاد مشکلاتی در کشور می‌شود، گفت: لازم است شورای عالی فضای مجازی کشور که با دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده و اعضای سه قوه، وزاری مرتبط، نیروهای مسلح و نمایندگانی از سوی مجلس در آن حضور دارند، وارد عمل شده و نسبت به استفاده از فیس‌بوک تصمیم‌گیری نهایی کنند.

طباطبائی‌نائینی، گفت: شورای عالی فضای مجازی کشور باید جوانب استفاده از فیس‌بوک را درنظر گرفته تا تصمیمی عادلانه و قاطعانه اتخاذ کند بدان معنا که اگر استفاده از فیس‌بوک مجاز است همه بتوانند از آن بهره گیرند و اگر هم غیرمجاز است همه آحاد مردم جامعه با تبعیت از قانون، خود را مقید به اجرای آن کنند.

به گزارش خانه ملت، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه همواره ممنوعیت راهکار موثری نیست، گفت: در اغلب موارد زمانی که استفاده از موضوعی ممنوع اعلام شده و افکار عمومی نیز برای آن توجیهی نداشتند، این ممنوعیت موفقیت آمیز نبوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین