کد خبر: ۲۳۳۸۶۴
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲

روحانی: تصمیم دولت گسترش روابط صمیمی با تمامی کشورهای اسلامی است

رییس جمهوری در مراسم تقدیم استوار نامه « عبدالرحمن بن غرمان الشهری » سفیر جدید عربستان سعودی گفت: تصمیم دولت ایران حفظ و گسترش روابط صمیمی و برادرانه با کشورهای اسلامی و بویژه همسایگان است و در این میان، عربستان سعودی جایگاه خاص و ویژه ای دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، عبدالرحمن بن غرمان الشهری سفیر جدید عربستان سعودی در ایران امروز (دوشنبه) استوار نامه خود را تقدیم حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کرد.

رییس جمهوری در این دیدار به جایگاه ایران و عربستان در منطقه و جهان اسلام اشاره کرد و اظهارداشت: تهران و ریاض ظرفیت های قابل توجهی برای گسترش و تعمیق روابط با یکدیگر دارند.

وی افزود: تعامل و همکاری ایران و عربستان بی تردید می تواند برای ثبات و امنیت کل منطقه مفید باشد.

رییس جمهوری با بیان این که اراده جمهوری اسلامی ایران، ارتقای روابط و تعمیق تعاملات است، ادامه داد: دولت یازدهم در دوره پیش رو خواهان گسترش روابط با کشور برادر و دوست خود عربستان سعودی در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و همکاری و تبادل نظر در تمام مسایل منطقه ای و بین المللی است.

روحانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در منطقه و در برخی کشورهای اسلامی شاهد جنگ و درگیری هستیم، افراطی گری و تروریسم ثبات کل منطقه را تحت تاثیر قرارداده و اختلافات نابجا و ناصحیح بین مذاهب اسلامی فضای نامطلوبی را برای همه در منطقه ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: مسلماً توسعه همکاری های دو کشور ایران و عربستان، شرایط مطلوب تری را برای منطقه رقم می زند.



**رویکردهای دولت جدید ایران افق جدیدی در روابط دو کشور گشوده است


عبدالرحمن بن غرمان الشهری سفیر جدید عربستان سعودی نیز در این دیدار روابط خوب دو ملت و رهبران ایران و عربستان را عنصری مهم و موثر برای گسترش روابط دو کشور توصیف کرد و اظهارداشت: قطعاً در پرتو رهبری مدبرانه جنابعالی در دولت جدید ایران می توانیم شاهد دورانی بی نظیر در روابط تهران و ریاض باشیم.

وی گفت: رویکردهای دولت جدید ایران چشم انداز و افق جدیدی را در روابط دو کشور گشوده و ملت و مقامات عربستان سعودی برداشت های مثبتی از این رویکرد جدید دارند.

سفیر جدید عربستان سعودی در ایران تاکید کرد: مسلماً با عنایت و اراده قوی ای که در مقامات دو کشور برای توسعه مناسبات وجود دارد روابطی صمیمی و برادرانه بین دو کشور شکل خواهد گرفت که وحدت واقعی و تاریخی میان ایران و عربستان را محقق خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین