کد خبر: ۲۳۳۸۹۶
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳

ارائه‌دهندگان ADSL حق ندارند خدمات را با قیمت قبل محاسبه کنند

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه در کاهش قیمت اینترنت ADSL هدف ما گنجاندن این فناوری در سبد خانوار بوده، گفت: قرار نیست به واحدهای تجاری اینترنت با تخفیف بدهیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی اصغر عمیدیان در جمع خبرنگاران در واکنش به اعتراض برخی شرکت‌های اینترنتی مبنی بر تخفیف ارائه شده به اینترنت ADSL اظهار داشت: در مصوبه کاهش نرخ ADSL هدفمان این بود که به خانوارهایی که از این فناوری استفاده می‌کنند تخفیف دهیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها ۸۰ درصد خانوارهای ایرانی از اینترنت ADSL استفاده می‌کنند افزود: بر این اساس مصوبه کاهش ۲۰ درصدی قیمت اینترنت ADSL را ابلاغ کردیم.

وی با اشاره به اعتراض سایر شرکت‌های اینترنتی درمورد این مصوبه گفت: در پروانه خدمات ISP و ISDP ارائه خدمات اینترنت پرسرعت بر مبنای تکنولوژی ADSL نیامده است افزود: این شرکت‌ها به واحدهای تجاری با حجم و سرعت بالا سرویس می‌دهند و نباید انتظار داشته باشند که تخفیف ۲۰ درصد برای آن‌ها اعمال شود و این موضوع که می‌گویند ما ورشکست می‌شویم درست نیست.

معاون وزیر رتباطات با بیان اینکه کاهش قیمت در برخی مواقع بعضی‌ها را دچار ضرر و زیان می‌کند اضافه کرد: منافع باید به سمت حداکثر باشد و در مصوبه کاهش نرخ ADSL این حداکثر، خانوارهایی هستند که از این فناوری استفاده می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های اینترنتی نباید دنبال زیاده‌خواهی باشند اضافه کرد: بانک‌ها و واحدهای تجاری که از سایر سرویس‌دهندگان اینترنت می‌گیرند نیازی به تخفیف ۲۰ درصدی ندارند.

ارائه‌دهندگان ADSL حق ندارند خدمات را با قیمت قبل محاسبه کنند

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره اعمال مفاد این مصوبه که به شرکت ارتباطات زیرساخت، مخابرات و شرکت‌های ارائه دهنده ADSL ابلاغ شده است گفت: این کاهش قیمت باید از تاریخ ابلاغ اعمال شود و چنانچه شرکت‌ها آن را اعمال نکنند برابر مقررات با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی گفت: شاید زمانی طول بکشد که شرکت‌های اینترنتی بخواهند قراردادشان را با مخابرات و زیرساخت برای دریافت پهنای باند و خطوط انتقال مجدداً تدوین کنند اما در این مدت زمان حق ندارند خدمات را با نرخ قبلی محاسبه کنند؛ این شرکت‌ها باید به کاربران اینترنت را با نرخ جدید بدهند و اگر مشکلی با زیرساخت و مخابرات داشتند سازمان تنظیم مقررات ورود کرده و مشکلات را حل می‌کند.

بازنگری در مصوبه ۱۸۱ انجام نمی‌شود

عمیدیان درباره احتمال بازنگری و اصلاح مصوبه ۱۸۱ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: این کمیسیون اعضای مختلفی دارد و اگر یکی از اعضا درمورد بازنگری و اصلاح این مصوبه رأی مثبت دارد نباید به کل کمیسیون و مصوبه ابلاغ شده تعمیم یابد از نظر ما مصوبه ۱۸۱ برای کاهش قیمت ADSL نظر رگولاتوری است و بازنگری در اصلاح آن در دستور کار نیست.

به گفته وی در این مصوبه هدف کاهش قیمت برای ۸۰ درصد خانوارها بوده و نباید دنبال این باشیم که برای واحدهای تجاری تخفیف ایجاد کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین