کد خبر: ۲۳۳۹۰۴
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۶

رد شکایت از قالیباف در دیوان عدالت اداری

سخنگوی دستگاه قضایی با اشاره به اینکه پرونده مرتضوی هنوز در مرحله دادسرا است، گفت: در خصوص شکایت دو تن از وکلا از شهردار تهران هم دیوان عدالت اداری شکایت را رد کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری امروز خود، درباره درخواست مردم برای ملاقات حضوری با رئیس قوه قضاییه گفت: آیا هر فردی که خواستار ملاقات حضوری با مسئولان باشد امکانپذیر است.

وی افزود: نه تنها برای رئیس قوه قضاییه بلکه برای سایر مسئولان هم این امکان وجود ندارد که با همه مردم ملاقات حضوری داشته باشند.

دادستان کل کشور با بیان این مطلب که من از ملاقات با مردم استقبال می‌کنم، گفت: من خوشحال می‌شوم که با مردم ملاقات حضوری داشته باشم هرچند آنها انتقاد کنند و یار رفتار تندی داشته باشند.

وی افزود: من وقت ملاقات حضوری می‌دهم اما حتی اگر تمام کارهایم را بر زمین بگذارم باز هم نمی‌توانم با همه مردم ملاقات حضوری داشته باشم. در سفر به کرمانشاه هم نمایندگان دستگاه قضایی به شهرستان‌های این استان سفر کردند و از نزدیک با مشکلات مردم روبه‌رو شده‌اند.

اژه‌ای با اشاره به حضور یک رابط بین مجلس و قوه قضاییه جهت احصای مشکلات مردم گفت: رئیس قوه قضاییه یک نفر را به عنوان رابط دستگاه قضایی و مجلس تعیین کرده که مشکلات را رسیدگی می‌کند همچنین مرکز گویای تلفنی قوه قضاییه هم آماده شنیدن مشکلات مردم و انعکاس آن به رئیس قوه قضاییه است.

دادستان کل کشور در ادامه در خصوص پرونده مرتضوی گفت: بخشی از این پرونده پس از صدور حکم و اعتراف به دیوان عالی رفته و هنوز دیوان نظری نداده است.

وی افزود: در بحث تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی هم پرونده در دادسرا است و هنوز به دادگاه نرفته است.

سخنگوی دستگاه قضایی در خصوص بحث زمین‌خواری در تبریز و به نام زدن 43 هکتار از اراضی ملی از سوی زمین‌خواران گفت: این پرونده مدت‌ها است که تعقیب می‌شود و در مراحلی هم حکم صادر شده و افرادی محکوم شده‌اند اما اعاده دادرسی صورت گرفته و در یک مورد تقاضای اعمال ماده 18 شده است.

اژه‌ای تأکید کرد: با توجه به اینکه در ایام تعطیلات نوروز افراد متجاوز به زمین‌ها بیشترین زمان را برای سوء استفاده دارند. من طی بخشنامه‌ای به مسئولان ذی‌ربط و ناجا اعلام کردم که در حالت آماده‌باش باشند، کشیک بگذارند تا مبادا سوء استفاده‌ای صورت گیرد.

وی افزود: همچنین از این بخشنامه رونوشتی را به وزیر جهاد کشاورزی فرستادم تا آنها هم موضوع را پیگیری کنند.

یکی از خبرنگاران درباره شکایت دو وکیل از قالیباف در بحث شهردار شدن در دور سوم سؤال کرد که اژه‌ای گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم دیوان عدالت اداری درخواست این دو وکیل را رد کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین