کد خبر: ۲۳۳۹۰۹
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳

پیام آیت الله سیستانی به عراقی‌ها

آیت الله سیستانی ضمن درخواست از مردم عراق برای مشارکت در انتخابات آینده پارلمانی این کشور هر گونه تلاش برای خرید و فروش آراء انتخاباتی را جایز ندانست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  به نقل از پایگاه النهرین،دفتر آیت الله سیستانی در پاسخ به سئوال برخی از مقلدان خود درباره اتخاذ موضع بی طرفانه ضد طرفهای شرکت کننده در انتخابات و تلاش برخی برای بهره برداری از آن با صدور بیانیه ای اعلام کرد: آیت الله سیستانی خواستار مشارکت گسترده در انتخابات پارلمانی آینده و انتخاب افراد اصلح است و ایشان از هیچ فهرست انتخاباتی یا نامزد خاصی حمایت نمی کند.

در بیانیه دفتر سیستانی آمده است: اینکه آیت الله سیستانی موضع واحدی در قبال همه داشته باشد بی معنی است، زیرا وی خوب و بد را یکسان نمی داند و از نظر ایشان کسی که خدمتگزار مردم است و با فساد مبارزه می کند با فردی که به دنبال منافع شخصی خود است تفاوت اساسی دارد، اما با این وجود آیت الله سیستانی از نامزدهای شرکت کننده در انتخابات حمایت نمی کند و وی انتخاب نامزد ها را به عهده رای دهنده گذاشته است تا خود فرد اصلح را انتخاب کنند.

آیت الله سیستانی در پاسخ به سئوالی درباره خرید و فروش آرای رای دهندگان عراقی گفت: این امر جایز نیست.

این در حالی است که برخی سیاستمداران عراقی، طرفداران خود را مامور خرید آرای رای دهندگان فقیر کرده اند و می کوشند تا با دادن پول آنها را به انداختن رای خود به نفع شخصیت هایی که این افراد را معرفی می کنند تشویق کنند.

انتخابات عراق قرار است در اواخر ماه آوریل آینده برگزار شود و کمیته مستقل انتخابات اخیرا توزیع کارت های انتخاباتی شرکت کنندگان در این انتخابات را در استانهای مختلف این کشور شروع کرده است کمیسیون انتخابات عراق پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی کارت های ثبت نام هوشمند در اختیار رای دهندگان قرار می دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین