کد خبر: ۲۳۴۰۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸

حاشیه‌های افتتاحیه پانزدهمین اجلاس رسمی خبرگان

صبح امروز (سه‌شنبه) افتتاحیه پانزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره چهارم، در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی به ریاست آیت‌الله مهدوی کنی برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: افتتاحیه پانزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره چهارم، در ساعت 8:45 با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، استقرار اعضای هیأت رئیسه مجلس خبرگان متشکل از مهدوی کنی، هاشمی شاهرودی، دری نجف‌آبادی، سیداحمد خاتمی و محمد یزدی در جایگاه و به حد نصاب رسیدن اعضای حاضر در جلسه آغاز شد.

از جمله چهره‌های شاخص حاضر در پانزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله احمد جنتی، آیت‌الله مصباح یزدی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی، آیت‌الله علم‌الهدی، آیت‌الله حسینی بوشهری، آیت‌الله امامی کاشانی، آیت‌الله حائری شیرازی، آیت‌الله مقتدایی، آیت‌الله کعبی و آیت‌الله آملی لاریجانی بودند.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز که نمایندگی مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری را دارد، در افتتاحیه این اجلاس حضور پیدا کرد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی که در حال حاضر وزیر اطلاعات دولت یازدهم است و عضویت مجلس خبرگان رهبری را نیز بر عهده دارد، در این جلسه حضور پیدا کرد.

از جمله چهره‌های شاخص که در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری غایب بودند، می‌توان به آیت‌الله خزعلی و حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحیان اشاره کرد.

برای گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله حسن طاهری خرم‌آبادی - عضو فقید مجلس خبرگان رهبری - بر روی صندلی وی در صحن مجلس، قاب عکس وی و دسته گل گذاشته شده بود.

از دیگر حاشیه‌های پانزدهمین اجلاس رسمی خبرگان رهبری، این بود که هنگام حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین رازینی جای خود را در کنار حسن روحانی به هاشمی داد.

همچنین حسین فریدون - دستیار ویژه رئیس‌جمهور - که همراه روحانی در جلسه حضور پیدا کرده بود، در ردیف آخر و در یکی از جایگاه‌های اعضا نشسته بود.

آیت‌الله مهدوی کنی در سخنرانی خود در افتتاحیه این اجلاس، به مسایلی نظیر اقتصاد مقاومتی، لزوم حمایت از دولت، ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی، مذاکرات هسته‌ای، مسأله آزادی و محکومیت اقدامات تروریست‌ها اشاره کرد.

وی در پایان سخنان خود، بخش‌هایی از منشور روحانیت امام خمینی(ره) را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، افتتاحیه پانزدهمین اجلاس رسمی خبرگان پس از پایان صحبت‌های آیت‌الله مهدوی کنی و اعلام پایان جلسه علنی اجلاس خبرگان از سوی آیت‌الله دری نجف‌آبادی به پایان رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین