کد خبر: ۲۳۴۰۸۸
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰

انهدام یک سوم سلاح‌هـای شیمیایی سوریه

هماهنگ‌کننده هیات مشترک سازمان ملل و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در سوریه از امحای یک سوم از سلاح‌های شیمیایی سوریه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سیگرید کاگ، هماهنگ‌کننده هیات مشترک سازمان ملل و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در سوریه در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: مسئولان سوری یا خود این سلاح‌ها را امحا کردند یا آنها را به خارج از کشور انتقال داده‌اند که این سلاح‌های امحا شده یک سوم از تسلیحاتی را شامل می‌شود که دمشق از وجود آن خبر داده بود.

وی تاکید کرد که روند امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه باید ادامه داشته باشد.

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اعلام کرده که دمشق تاکنون شش محموله از مواد سمی خود را تحویل داده است.

سیگرید کاگ، دیپلمات هلندی همچنین گفت: دمشق با جدول زمانی 60 روزه برای تسریع و تشدید تلاش‌ها جهت تضمین نابودی مواد شیمیایی در خارج از این کشور موافقت کرده است.

وی افزود: روند نقل و انتقال مواد شیمیایی از کشور جنگ‌زده سوریه در حال انجام است و ضرب‌الاجل پایان ژوئن برای نابودی کامل این سلاح‌ها همچنان قابل دسترسی است.

بر اساس دستور کاری که سازمان منع سلاح‌های شیمیایی تدوین کرده است، مسئولان سوری می‌بایست تمام مواد شیمیایی این کشور را تا پنج فوریه به خارج از کشور منتقل می‌کردند؛ اما با توجه به شرایط امنیتی دشوار در کشور این روند با مشکلاتی مواجه شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، مسئولان سوری امیدوار هستند که با فرا رسیدن تاریخ 30 ژوئن تمام تسلیحات شیمیایی خود را منهدم سازند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین