کد خبر: ۲۳۴۱۰۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۸

تاکید بر تفاوت دستمزد مشاغل عادی و سخت

در جلسه مزد کانونهای استانی شوراهای اسلامی کار که با محوریت بررسی وضعیت معیشت و سبد هزینه خانوارها در استانهای کشور صورت گرفت، بر تفاوت بین دستمزد مشاغل عادی و سخت و زیان‌آور و تعیین دستمزد سال 93 بر مبنای تورم اعلامی بانک مرکزی تاکید شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در این جلسه روسای کانونهای شوراهای اسلامی کار استانهای کشور ضمن بیان نقطه نظرات خود و طرح مشکلات معیشتی استان مربوطه، گزارشی از رقم سبد هزینه یک خانوار چهار نفره ارائه کردند؛ همچنین تعیین مزد مشاغل سخت و زیان‌آور از دیگر محورهای نشست مذکور بود که بر تفاوت میان دستمزد مشاغل عادی با مشاغل سخت و زیان آور تاکید شد.

در همین رابطه محمدرضا بقاییان - عضو شورای عالی کار - به ایسنا، گفت: با اعداد و ارقامی که از سبد معیشت و میزان هزینه‌های یک خانوار چهار نفره جمع‌ آوری کردیم به این نتیجه رسیدیم که درصد تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی را به عنوان مبنای تعیین دستمزد سال آینده لحاظ کنیم.

وی با اشاره به گله‌مندی کانونهای استانی شوراهای اسلامی کار کشور از برگزار نشدن جلسه رسمی شورای عالی کار اظهار کرد: اعضا معتقد بودند که تشکیل نشستها و همایشهای مرتبط با مزد در هفته‌های پایانی سال فرصت مذاکره را از گروههای کارگری و کارفرمایی می‌گیرد و قدرت چانه‌زنی را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بقاییان همچنین به مطرح شدن موضوع دستمزد مشاغل سخت و زیان‌آور در این جلسه اشاره و اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که باید بین مزد مشاغل سخت و زیان‌آور با مشاغل عادی صد درصد تفاوت باشد، اگر چه افرادی که به مشاغل سخت و زیان آور مشغولند از امتیاز بازنشستگی پیش از موعد برخوردارند اما نباید اثرات به جا مانده از فعالیتهای سخت و زیان آور بر سلامت نیروی کار نظیر تماس با اشعه یا مواد شیمیایی را نادیده گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین