کد خبر: ۲۳۴۱۴۴
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵

نشست کارشناسی ایران و گروه 1+5 تا ساعاتی دیگر آغاز می شود

نشست کارشناسی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 قرار است تا ساعاتی دیگر در وین آغاز شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در این نشست که تا 16 اسفندماه ادامه خواهد داشت، مباحثی چون غنی سازی، رآکتور آب سنگین اراک و همکاری صلح آمیز هسته ای با ایران بررسی می شود.

نتایج این نشست به مسوولان عالی مذاکره کننده منتقل می شود تا در روزهای بیست و ششم تا بیست و نهم اسفندماه درباره آن به بحث و تبادل نظر بپردازند.

به گفته عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان، مذاکرات کارشناسی به سرپرستی حمید بعیدی نژاد مدیر کل سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه و در چارچوب مذاکرات نهایی با نمایندگان 1+5 است.

وی تصریح کرد: مذاکرات وین در راستای کارهای کارشناسی و فنی صورت می گیرد و در واقع، مقدمه ای است برای مذاکرات 26 تا 29 اسفند که محمد جواد ظریف، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مدیران سیاسی گروه 1+5 در آن حضور دارند.

به گفته وی، مدیر کل سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ریاست هیات کارشناسی ایران را بر عهده دارد و ریاست گروه 1+5 را استفان کلمنت دستیار ویژه کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر عهده دارد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اول آذر ماه پس از پایان مذاکرات وین در نشستی خبری درباره مذاکرات ایران و 1+5 در خصوص گام پایانی توافق ژنو، گفت: قرار شد برای چند دور آینده برنامه ریزی کنیم. فعلا درباره تاریخ جلسات سطح سیاسی تا آخر اردیبهشت و خرداد توافق کردیم که قرار شد در یک ماه پایانی برنامه هایمان را خالی بگذاریم که به میزان مورد نیاز جلسه برگزار شود، ولی توافق کردیم که تا خرداد 93 پنج تا شش جلسه در سطح سیاسی و کارشناسی برگزار کنیم که نخستین جلسه در حاشیه اجلاس آتی شورای حکام در وین بین کارشناسان ما برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، وی افزود: تفاهم کردیم موضوعاتی در آن جلسات بحث شود و سپس نشست دوم در سطح سیاسی در پایان سال جاری شمسی 26 تا 29 اسفند ماه در وین برگزار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین