کد خبر: ۲۳۴۲۲۷
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰
در دیدار با وزیر خارجه ژاپن

ظریف: ما نسبت به حرکتی که آغاز کرده‌ایم، بسیار جدی هستیم

محمدجواد ظریف و فومیو کیشیدا، وزیران خارجه ایران و ژاپن عصر چهارشنبه در توکیو مناسبات دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در این مذاکرات مواضع دو کشور در مورد تحولات منطقه‌یی و بین‌المللی مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

ظریف در این دیدار با تشریح دیدگاه‌های تهران نسبت به مذاکرات هسته‌ای، ابعاد فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان را تبیین کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان روابط تهران و توکیو را نزدیک، خوب و با سابقه طولانی خواند و اظهارکرد: این روابط برای تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امیدواریم مناسبات به نفع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

ظریف ابراز امیدواری کرد: همکاری‌های دو کشور در ابعاد منطقه‌یی و بین المللی در جهت تقویت صلح و امنیت جهانی به خوبی پیش برود.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد: ما نسبت به حرکتی که آغاز کرده‌ایم، بسیار جدی هستیم و ایران برمبنای اراده سیاسی، پایان دادن به یک بحران غیرضروری را دنبال کرده و بر همین مبنا مسیر مذاکرات جامع و گام نهایی را پیگیری می‌کند.

او تصریح کرد: رفع نگرانی از نظر ما بحث مهمی است چرا که مردم ایران نسبت به مواضع غرب در موضوع هسته‌ای بسیار نگران بوده و بی‌اعتماد هستند.

ظریف و همتای ژاپنی‌اش ضمن تبادل نظر درباره آخرین تحولات سوریه، افغانستان و تحولات خاورمیانه تداوم مشورت و تبادل نظر را مورد توافق قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: امنیت خلیج فارس و ثبات و آرامش منطقه و روابط خوب با همسایگان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین