کد خبر: ۲۳۴۲۳۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۵
رئیس جمهور در جلسه هیات دولت

تاکید روحانی به استاندار جدید خراسان رضوی بر رعایت اعتدال

دکتر روحانی با تاکید بربهره گیری شایسته از گردشگری مذهبی،ارائه خدمات گردشگری سلامت به زائران مسلمان کشورهای دیگر را مایه هم افزایی بیشتر در جذب گردشگر و تقویت اشتغال در استان ذکر کرد و گردشگری را از جمله مهم ترین و کوتاه ترین راه توسعه اشتغال برشمرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: هیئت دولت صبح امروز (چهارشنبه )مورخ 14/12/92به ریاست آقای دکتر روحانی رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و اعضای دولت به بحث و تبادل نظر در خصوص مهم ترین مسائل و مباحث روز کشور پرداختند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،در ابتدای این جلسه ،با تصویب هیئت وزیران ،آقای علیرضا رشیدیان به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه خراسان رضوی مضجع شریف حضرت امام رضا(ع) و ملجا و پناهگاه مردم از نظر معنوی و روحی است ،مشهد را از مظاهر عمده ارتباط مردم ایران و مسلمانان کشورهای دیگر با خاندان رسالت دانست و سایه لطف و عنایت امام رضا(ع)را در همه مقاطع حساس سبب حفاظت از کشور ذکر کرد.

دکتر روحانی با استناد به روایت رسول معظم اسلام (ص)که امام رضا (ع)را پاره تن خود دانستند،آستان مقدس آن حضرت را موجب نزول رحمت الهی و رفع گرفتاری عنوان کرد.

ایشان مدیریت استان خراسان رضوی را به جهت اینکه عرصه خدمت به زائران حرم رضوی و خیل عظیم مشتاق آن حضرت از سراسر جهان اسلام است و می تواند بخش مهمی از دیپلماسی عمومی ما با دیگر مسلمانان در کشورهای مختلف اسلامی را شکل دهد،فوق العاده مهم ارزیابی کرد و رفتار پسندیده با زائران را سرمایه و خاطره ارزشمندی دانست که می تواند به تقویت روابط بین ملت ما با دیگر ملت های مسلمان منجر شود.

رئیس جمهور با تاکید برلزوم هماهنگی با نماینده محترم رهبری و تولیت آستان قدس ،این هماهنگی ها را موجب هم افزایی در بهره گیری از همه ظرفیت ها برای توسعه و پیشرفت استان و خدمت رسانی شایسته به زائران حرم رضوی دانست.

دکتر روحانی همچنین با تاکید بربهره گیری شایسته از گردشگری مذهبی،ارائه خدمات گردشگری سلامت به زائران مسلمان کشورهای دیگر را مایه هم افزایی بیشتر در جذب گردشگر و تقویت اشتغال در استان ذکر کرد و گردشگری را از جمله مهم ترین و کوتاه ترین راه توسعه اشتغال برشمرد و اظهار امیدواری کرد با توسعه جذب گردشگر مذهبی به خراسان رضوی، زمینه توسعه گردشگری در مناطق دیگر کشور نیز فراهم شود.

ایشان استان خراسان رضوی را به جهت کشاورزی، صنعت و معدن، صادرات و بخش خصوصی، از استان‌های مهم کشور توصیف و دستگاه‌های مسئول را به حل مشکل آب در استان و تقویت بخش کشاورزی توصیه کرد. 

رئیس‌جمهور، استاندار را به رعایت اعتدال در همه امور و بهره‌گیری از همه نیروهای معتدل که با آرمان‌های دولت همراه هستند، صرف نظر از علایق سیاسی آنان توصیه نمود.

دکتر روحانی، همچنین استاندار جدید استان را از نیروهای معتدل، اخلاقی، دلسوز و پرتلاش دانست و اظهار امیدواری کرد در پرتو همین ویژگی‌ها و با اهتمام فراوان بتواند امید و آرامش در مردم را تقویت کند.

رئیس‌جمهور با ذکر خاطره‌ای از دوران انتخابات اظهار داشت مشهد نقطه شروع و پایان برنامه‌های انتخاباتی ایشان بوده است و شور و هیجان و اشتیاق کم‌نظیر مردم نسبت به آرمان‌های دولت تدبیر و امید را دینی نسبت به مردم باوفا و پرشور استان برعهده خود و دولت دانست و استاندار را به برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم برای ادای شایسته این دین سفارش کرد. 

ایشان همچنین در ادامه، از خدمات آقای فروزان مهر استاندار پیشین خراسان رضوی نیز قدردانی نمود.

در ادامه این جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی، به تصویب هیئت وزیران رسید.

دولت با افزایش 20 درصد حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دولت، نهادها،موسسات عمومی غیردولتی در سال 1393 نسبت به سال 1392 موافقت کرد.

بر اساس این مصوبه، ضریب حقوقی سال 1393 اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، قضات و شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین شد. 

همچنین برپایه مصوبه مذکور ،حداقل حقوق و فوق العاده های مستمر شاغلین و بازنشستگان،وظیفه بگیران ومشترکان صندوق های بازنشستگی کشورو نیروهای مسلح نیز تعیین گردید.

در جلسه امروز هیئت دولت،با توجه به رویکرد تقویت تولید ملی در بخش کشاورزی که از محورهای اقتصاد مقاومتی است ،اختصاص مبلغ 000/000/500/1(یک میلیارد و پانصدمیلیون)دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های ساختمان شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام نیز به تصویب رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین