کد خبر: ۲۳۴۲۷۰
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴

توقف نیجریه و آرژانتین و پیروزی بزرگان در بازی‌های دوستانه

دیدار‌های دوستانه ملی شب گذشته و بامداد امروز در سراسر نقاط جهان برگزار شد و تیم‌های راه‌یافته به جام جهانی توانستند برابر حریفان خود محک جدی بخورند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: کمتر از 100 روز دیگر تا آغاز جام جهانی 2014 زمان باقی مانده است و تب این بازی ها روز به روز بیشتر می شود. تیم‌های حاضر در جام جهانی 2014 شب گذشته و بامداد امروز توانستند برابر حریفان خود به میدان بروند تا خود را برای حضور پرقدرت در این رقابت‌ها آماده سازند.

در حساس ترین دیدار فرانسه و هلند به مصاف هم رفتند که در این دیدار شاگردان دیده دشان به برد ارزشمندی دست یافتند. تیم میزبان از همان ابتدا بازی را خوب شروع کرد. فرانسه که آماده نشان می داد موقعیت هایی را توسط گریزمان و بنزما ایجاد کرد که هیچ کدام به گل تبدیل نشد تا این که در دقیقه 32 کریم بنزما با یک ضربه زیبا از سمت راست محوطه جریمه دروازه را باز کرد و بازی را یک بر صفر کرد. شاگردان دشان دست بردار نبودند و باز هم به حملات خود ادامه دادند. آن ها موفق شدند در دقیقه 41 توسط ماتیودی از داخل محوطه جریمه گل دوم را بزنند و اختلاف را به 2 برسانند. هلند که کاملا از هم پاشیده نشان می داد موقعیت های نصفه نیمه ای داشت که هیچ یک خطرساز نشد.

در نیمه دوم انتظار می رفت هلند با تغییر تاکتیک و بازیکنانش، خودی نشان دهد اما باز هم فرانسه بود که توپ و میدان را در اختیار داشت. در دقیقه 56 پوگبا یک ضربه سر خطرناک زد که توپ از بالای دروازه به اوت رفت. در دقیقه 59 واران ضربه سری زد که او هم به موفق به گلزنی نبود. در دقیقه 80 نیز ریبری که به جای والبوئنا به بازی آمده بود، شوتی زد که ضربه او را دروازه بان مهار کرد تا بازی با همان دو گل به اتمام برسد.

شاگردان دل بوسکه در روزی که ایتالیا با ترکیبی ناقص در مقابل آنها ظاهر شده بود، توانستند با تک گل پدرو رودریگوئس، این تیم را شکست دهند.

چزاره پراندلی، سرمربی تاکتیکی تیم ملی ایتالیا، برای رویارویی با قهرمان جهان در مادرید، به نیمی از بازیکنان خودش استراحت داده بود و سعی کرد به بازیکنانی که کمتر بازی کرده اند، میدان دهد.در آن سوی میدان، ویسنته دل‌بوسکه ترکیبی را به میدان فرستاده بود که احتمالا ترکیب اصلی تیم ملی اسپانیا در جام جهانی 2014 برزیل می باشد.بازی مطابق انتظار با در اختیار گرفتن مالکیت توپ توسط اسپانیا آغاز شد اما السیو چرچی، هافبک سرعتی باشگاه تورینو، با زدن توپ به دیرک دروازه ایکر کاسیاس، اولین موقعیت مهم بازی را خلق کرد.پس از این حمله، اسپانیا کمی به مهمانش فشار آورد و ضربات کاستا و اینیستا، با واکنش خوب جی جی بوفون همراه شدند.

ایتالیا هم در یک ضد حمله از پیش تمرین شده موقعیت خوبی را توسط پابلو اوسوالدو بدست آورد که ضربه او با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. کار در ادامه متعادل دنبال شد و اسپانیا با وجود در اختیار داشتن توپ، نمی توانست دروازه آتزوری را آن طور که باید مورد تهدید قرار دهد.با شروع نیمه دوم، تعویض های زیاد پراندلی و دل بوسکه، عملا بازی را از حالت اصلی خودش خارج کرد و 45 دقیقه دوم بازی افت و خیز چندانی نداشت.

به گزارش ایسنا، هر چند ماتادورها در ده دقیقه اول نیمه، فشار خوبی را بر روی دروازه ایتالیا آوردند و بوفون مانع گلزنی تیاگو و سیلوا شد. سرانجام در یک پاسکاری زیبا، پدرو رودریگوئس با بوفون تک به تک شد و توانست در دقیقه 63، تیمش را پیش بیاندازد.پس از این گل، بازی بیشتر در وسط میدان دنبال شد و حتی تلاش های دقایق پایانی شاگردان پراندلی برای زدن گل تساوی، نتیجه ای در بر نداشت.

پرتغال نیز در دیگر دیدار به مصاف کامرون رفت و در پایان موفق شد با نتیجه 5 بر یک به برتری دست یابد تا روحیه خود را برای حضور در این رقابت ها بالا ببرد.

در این دیدار کریستیانو رونالذدو موفق شد دو بار گلزنی کند تا با 49 گل زده ملی در رده ملی بتواند بیشترین گل را در این عرصه به ثمر رسانده باشد و بالاتر از پدرو پائولتا قرار گیرد.

آرژانتین یکی دیگر از رقیبان ایران در جام جهانی نیز در شهر بخارست به دیدار رومانی رفت و این دیدار در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید. در این دیدار لیونل مسی مهاجم ارژانتین در بین مسابقه دچار حالت تهوع شد تا این اتفاق را برای دومین بار تجربه کرده باشد. پیش از این او در بازی برابر ونزوئلا دچار این اتفاق شده بود.

در زیر نتایج کامل بازی های دوستانه را می بینید.

تابلو نتایج

ژاپن 4 – نیوزلند 2

گرجستان 2 – لیختن اشتاین صفر

ایران یک – گینه 2

روسیه 2 – ارمنستان صفر

یونان صفر – کره جنوبی 2

مجارستان یک – فنلاند یک

مونته‌نگرو یک – غنا صفر

آفریقای جنوبی صفر – برزیل 5

بوسنی‌صفر – مصر 2

چک 2 – نروژ 2

سنگال یک – مالی یک

ترکیه 2 – سوئد یک

اوکراین 2 – امریکا صفر

رومانی صفر – آرژانتین صفر

اتریش یک - اروگوئه یک

سوئیس 2 – کرواسی 2

بلژی ک 2 – ساحل عاج 2

آلمان یک – شیلی صفر

استرالیا 3 – اکوادور 4

انگلیس یک – دانمارک صفر

فرانسه 2 – هلند صفر

پرتغال 5 – کامرون یک

اسپانیا یک – ایتالیا صفر

مکزیک صفر – نیجریه صفر

کاستاریکا 2 – پاراگوئه یک

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین