کد خبر: ۲۳۴۲۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶

نماینده مجلس: هزینه بالایی بخاطر تصادفات رانندگی می‌پردازیم

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی مساله تحریم، کمبود منابع و امکانات را مطرح می کنیم که سالانه هزینه های بسیار زیادی را بخاطر تصادفات رانندگی می پردازیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ˈمحمدرضا پورابراهیمیˈ شامگاه چهارشنبه در ˈمراسم اهداء کلاه ایمنی به موتورسیکلت سواران شهر کرمانˈ افزود: سالانه 20 هزار نفر در کشور به دلیل حوادث رانندگی کشته و 300 هزار نفر نیز مصدوم می شوند.

وی گفت: هزینه ناشی از این حوادث بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان و این در حالی است که کل بودجه عمرانی کشور پارسال 11 هزار میلیارد تومان بود. 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: حجم بالای نقدینگی مورد نیاز برای جبران بخشی از خسارتهای تصادفات هزینه است که بر کشور تحمیل می شود.

پورابراهیمی ادامه داد: متوسط سنی افرادی که در تصادفات جان می بازند بین 15 تا 30 سال است و در حقیقت نیروی جوان جامعه در حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهد که از دست رفتن این نیروها هزینه های بسیار سنگینتری است که در حوادث رانندگی می پردازیم.

وی همچنین ضمن تقدیر از تلاشهای انجام شده در استان کرمان و کسب رتبه نخست در کاهش کشته های تصادفات بیان کرد: باید فضایی را فراهم کنیم که آثار مثبت را به اقتصاد کشور بازگردانیم. 

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پوشش کامل بیمه اقشار جامعه سالانه حداکثر 15 هزار میلیارد تومان است اما تنها یک سوم وسایل نقلیه موجود در کشور ما بیمه هستند.

وی افزود: در چهار سال اخیر 15 هزار نفر زندانی تصادفات غیرعمد توسط صندوق تامین خسارتهای بدنی بیمه مرکزی با هزینه 400 میلیارد تومان آزاد شده اند. 

به گزارش ایرنا، پورابراهیمی گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی آماده است هرگونه اصلاحیه لازم را در زمینه بیمه شخص ثالث انجام دهد تا از سال آینده ارقام بودجه در این زمینه اصلاح شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین