کد خبر: ۲۳۴۳۳۲
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۹

جنگل برای برداشت چوب نیست

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: جنگل برای برداشت چوب نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مهندس علیرضا شعبان‌نژاد امروز 15 اسفندماه در جشن درختکاری استان که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، بر شهدای منابع‌طبیعی که جان خود را در راه حفاظت از طبیعت استان از دست دادند درود فرستاد و گفت: به همت دست اندرکاران منابع طبیعی، کشاورزی در همه جای گیلان انجام می‌شود و حتی در جاهای که ما سد نداریم به برکت منابع طبیعی آبهای کشاورزی استان تامین می‌شود.

وی اضافه‌کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند با منابع‌طبیعی هر طور که دلش می‌خواهد رفتار کند زیرا متعلق به بیت‌المال است و باید به دست آینده‌سازان کشور درست تحویل داده شود.

وی خاطرنشان کرد: همه باید بدانند که جنگل برای برداشت از چوب نیست و نباید دانه دانه در استان درخت کاشته شود و به صورت انبوه برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه برای بهره‌برداری درست از جنگلها همه باید در مسیر جدید هماهنگ حرکت کنیم، تصریح‌کرد: هفته منابع طبیعی فرصت خوبی است که ما نهال‌ها را بکاریم اما باید در تمام ایام سال از درختان محافظت کنیم زیرا نگهداری از درختان زمان محدود ندارد.

به گزارش ایسنا، وی برای ارتقای فرهنگ درختکاری در استان تاکید کرد و افزود: گیلان از منابع‌طبیعی در کشور رتبه اول را دارد اما اگر با هواپیما از آسمان به شهر رشت نگاه کنیم، گویی شهری کویری می‌بینیم و این امر باید مدنظر مسئولان مربوطه قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین