کد خبر: ۲۳۴۳۶۲
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۲

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا بر ضد روسیه

سران اروپا روز پنجشنبه تصمیم گرفتند در صورتی که اوضاع اوکراین بیش از پیش رو به وخامت بگذارد، تحریم‌هایی سیاسی و اقتصادی علیه روسیه اعمال کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: واحد مرکزی خبر نوشت: سران اروپا روز پنجشنبه تصمیم گرفتند در صورتی که اوضاع اوکراین بیش از پیش رو به وخامت بگذارد، تحریم‌هایی سیاسی و اقتصادی علیه روسیه اعمال کنند.

هرمان فان رومپوی رئیس شورای اروپا در پایان نشست فوق‌العاده سران این قاره در بروکسل گفت سران اروپا درباره اتخاذ یک راهبرد گام به گام در زمینه اعمال تحریم بر ضد روسیه موافقت کردند تا این کشور را مجبور کنند درباره خروج اوکراین از بحران، مذاکره کند.

وی در پایان این نشست بیش از شش ساعته گفت: اوضاع در اوکراین باید به سمت فرایند کاهش خشونت و تنش حرکت کند. در صورتی که روسیه در این مسیر حرکت نکند، این اقدام تاثیرات بسیار بدی بر روابط اتحادیه اروپا و روسیه خواهد گذاشت.

رئیس شورای اروپا افزود اتحادیه اروپا عقیده دارد تصمیم پارلمان محلی شبه جزیره کریمه مبنی بر درخواست پیوستن این منطقه به خاک روسیه، غیرقانونی است.

وی گفت: این تصمیم با قانون اساسی اوکراین مغایرت دارد و در نتیجه غیرقانونی است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز در پایان این نشست و در دیدار با 

آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین گفت بسیار مهم است که 28 عضو اتحادیه اروپا یک‌صدا در این زمینه حرف بزنند.

وی افزود: موضع اتحادیه اروپا این امکان را فراهم خواهد کرد که راه برای گفتگو، مذاکره و در نتیجه صلح باز شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین