کد خبر: ۲۳۴۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰

کیارستمی رئیس هیئت داوران بخش فیلم کوتاه کن شد

عباس کیارستمی کارگردان سرشناس ایرانی به عنوان رئیس هیئت داروان بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون جشنواره فیلم کن 2014 انتخاب شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مسئولان برگزاری شصت و هفتمین جشنواره معتبر فیلم کن در حالی کیارستمی را رئیس هیئت داروان این رویداد سینمایی معرفی کردند که این کارگردان ایرانی یک بار در سال 1997 با فیلم «طعم گیلاس» جایزه نخل طلای این فستیوال را از آن خود کرد.

دیگر اعضای هیئت داوران بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون شامل «نائومی لووسکی» کارگردان فرانسوی، «دنیل توماس» از برزیل»، «ماهمات- صالح هارون» از کشور چاد و «ژاکلین تریر» از نروژ می‌شود.

برگزیدگان بخش سینه فونداسیون روز 22 می و برندگان بخش فیلم کوتاه شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن روز 24 می توسط هیئت داوران به ریاست کیارستمی معرفی می‌شوند.

عباس کیارستمی کارگردان سرشناس سینمای ایران که متولد 1319 تهران است، با ساخت فیلم‌های کوتاه و بلند به‌ عنوان شاخص‌ترین فیلم‌ساز ایرانی در عرصه‌ی بین‌المللی مطرح شده است.

وی در کارنامه‌ی فیلم‌سازی‌اش ساخت فیلم‌های کوتاه «نان و کوچه»، «زنگ تفریح»، «تجربه»، «دو راه حل برای یک مساله» و .. و فیلم‌های بلند «گزارش» 1356، «اولی‌ها» 1362، «خانه‌ی دوست کجاست؟» 1365، «مشق شب» 1366، «کلوز‌آپ، نمای نزدیک» 1368، «زندگی و دیگر هیچ» 1370، «زیر درختان زیتون» 1373، «طعم گیلاس» 1376، «باد ما را خواهد برد» 1377، «ABC آفریقا» 1379 را دارد.

«مثل یک عاشق» نام جدیدترین ساخته کیارستمی است که وی این فیلم را در ژاپن‌ ساخت و در جشنواره‌ی فیلم کن به نمایش درآمد. نشریه نیویورکر فیلم «مثل یک عاشق» را پس از ساخته‌های اسکورسیزی و «ترنس مالیک» به عنوان بهترین فیلم سال 2013 سینمای جهان معرفی کرد.

شصت‌وهفتمین جشنواره فیلم کن طی روزهای 14 تا 25 می برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین