کد خبر: ۲۳۴۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹

نوبخت: برای حفظ منافع کشور، نیازمند همگرایی هستیم

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: باید از ظرفیت های بالای ملی برای رقابت در صحنه های بین المللی بهره ببریم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدباقر نوبخت روز جمعه در نخستین نشست ستاد همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر گیلان، ظرفیت انسانی را یکی از مهمترین منابع ملی نام برد و افزود: همانگونه که منابع مالی برای توسعه کشور تجهیز شده است، باید منابع انسانی نیز در سطح منطقه ای عرضه شود.

وی با تاکید بر اینکه این ظرفیت ها می توانند به کمک تیم اقتصادی و ملی دولت بیایند، یادآوری کرد: می توان برای سرافرازی کشور در رقابت های جهانی از این ظرفیت های ملی و منطقه ای استفاده بهینه کرد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری اظهار کرد: اکنون برای حفظ منافع نظام و کشور و بهره گیری از ظرفیت ها و استعدادهای ملی نیازمند همگرایی در داخل هستیم.

نوبخت با اشاره به اینکه برخی از رقابت ها در صحنه جهانی علیه کشور ماست، تاکید کرد: چاره ای جزء تکیه بر ظرفیت های داخلی و توسعه رفاقت ها و استعدادهای درونی نداریم.

وی در ادامه با اشاره به بحث مهم اقتصاد مقاومتی گفت: در اقتصاد مقاومتی به ظرفیت های درونی انسانی و منابع ملی توجه کامل و تکیه شده است.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه شان ملت ایران بالاتر از آنچیزی است که هم اکنون است، افزود: نباید به ایرانی فکر کنیم که از کشورهای منطقه عقب تر است، بلکه باید کشور را با توجه به فرهنگ غنی و سابقه کهن تاریخی و شایستگی های داخلی و ظرفیت های انسانی در رقابت های منطقه ای در جایگاه نخست ببینیم. 

وی گفت: در سند چشم انداز 20ساله توسعه کشور که به تایید رهبری رسیده و ابلاغ شده است، ایران در تعامل سازنده با جهان باید در جایگاه اول قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، نخستین نشست ستاد همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر استان گیلان روز جمعه با حضور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری، استاندار، نمایندگان مجلس، فرمانداران، مدیران کل، شهرداران و جمعی از نخبگان گیلان به دبیری شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین