کد خبر: ۲۳۴۴۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶

نامه معاون اول رئیس‌جمهور به بانک مرکزی: ارز مبادله‌ای به حجاج عمره بدهید

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: طی روزهای گذشته معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای به آقای سیف تأکید کرد که علی‌رغم تمام محدودیت‌ها و مشکلات ارز مبادله‌ای برای حج عمره تأمین شود تا در اعزام زائران خللی ایجاد نشود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: فارس نوشت: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ارز مبادله‌ای از سال آینده به عتبات عالیات تخصیص داده نمی‌شود اما در خصوص حج و عمره معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرده است که ارز مبادله‌ای را برای حج و عمره تأمین کنند.

سعید اوحدی گفت: در سال آینده اختصاص ارز مبادله‌ای و عتبات عالیات حذف می‌شود و قیمت‌ها بر اساس ارز آزاد محاسبه می‌شود.

او گفت : به همین دلیل قیمت‌های عتبات عالیات در دوره جدید 12 درصد افزایش داشت اما در جلساتی که با رئیس کل بانک مرکزی داشتیم تأکید بر این شد که ارز عمره و حج را همچنان از محل ارز مبادله‌ای تأمین کند.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص ارز همراه زائران گفت: این تصمیم خللی در ارز همراه زائران وارد نمی‌کند و همچنان 200 دلار همراه به زائران داده می‌شود.

اوحدی در خصوص اعزام‌های نوروزی عتبات عالیات گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته ظرفیت‌های اعزام به عتبات عالیات 50 درصد افزایش پیدا کرده است و همچنین سازمان حج و زیارت با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با همکاری شرکت شمسا دستورالعملی را تدوین کرده‌اند تا اعزام‌های مازاد را نیز که خارج از پوشش شمسا به عتبات عالیات اعزام می‌شوند را ساماندهی کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اتفاق مهمی که امسال در زمینه پرداخت هزینه حج تمتع صورت گرفت دو قسطی شدن هزینه حج بود. زائران در مرحله اول حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کردند که با محاسبه سود سپرده آنها در مجموع قسط اول در حدود 5 میلیون تومان است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: قسط دوم از حج تمتع در هفته اول اردیبهشت و متناسب با گروه‌هایی که زائران انتخاب می‌کنند از آنها اخذ می‌شود. دو قسطی شدن هزینه حج تمتع برای اولین بار اتفاق افتاد تا مساعدتی به زائران حج تمتع شود و برای تأمین هزینه‌ها مشکلی نداشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین