کد خبر: ۲۳۴۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲

دعای موحدی کرمانی برای هیات مذاکره‌کنندگان هسته‌ای

خطیب موقت نمازجمعه این هفته تهران گفت: خدا کند شیطان بزرگ موفق نشود سر هیات ایرانی کلاه بگذارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تهران با مورد توجه قرار دادن بحث تقوا و ضرورت رعایت آن، گفت: انشاءالله هیات ایرانی مذاکره کننده با 1+5 با سرمایه تقوا می‌تواند مشکلات را آسان کند و دولت نیز مشکلات اقتصادی را با همت مردم و اعمال اقتصاد مقاومتی حل خواهد کرد.

وی در ادامه با تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) و اشاره به شخصیت ایشان همچنین گرامیداشت روز پرستار، گفت: پرستاری خدمت کمی نیست و پرستاران با چنین عبادتی می‌توانند به مقامات عالیه برسند و با نرمی و صمیمیت با بیماران برخورد و نیازهای آن‌ها را مرتفع کنند.

وی همچنین به سالروز تاسیس کمیته امداد اشاره و اظهار کرد: کمیته امداد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به سراغ خانواده‌های زندانیان می‌رفت و آن‌ها را دلداری می‌داد و بعد از پیروزی نیز مستضعفان و بیچارگان را تحت حمایت قرار داد.

موحدی کرمانی مراسم روز درخت کاری را هم مورد توجه قرار داد و گفت:‌ آن کسی که آب و خاک دارد ولی درعین حال فقیر است از رحمت خدا به دور خواهد بود و باید از چنین فردی پرسید چرا از آب و خاک استفاده نمی کند و به درختکاری نمی‌رسد. همچنین مسئولین هم باید جلو قطع درختان را بگیرد.

وی همچنین گفت: روز 22 اسفند نیز روز شهید است که پیش خطبه های نمازجمعه صحبت مفصلی درباره این روز انجام شد. همچنین با توجه به سالروز جنگ موته باید یاد سردارانی چون جعفر طیار را گرامی داشت.

خطیب موقت نمازجمعه این هفته تهران در ادامه با مدنظر قرار دادن دیدار اعضای خبرگان با مقام معظم رهبری، گفت: رهبر انقلاب در این دیدار بیانات ارزنده‌ای را ایراد فرمودند. چنانچه بر این نکته تاکید کردند که دشمن و کیدها و مکرهای او را باید شناخت و نباید گول لبخندهای او را خورد.

موحدی کرمانی افزود: قطعا هیات ایرانی مذاکره کننده به دشمنی آمریکا توجه دارد ولی من می‌خواهم در این راستا به چند نکته اشاره کنم ازجمله اینکه امیرالمومنین علی (ع) می‌فرماید: اگر دشمن تو در بحبوحه‌ جنگ بحث صلح را مطرح کرد بپذیر البته اگر رضای خدا در این صلح باشد اما اگر صلح کردی با تمام وجود از دشمنی که می‌خواهد با تو آشتی کند بپرهیز و مگر می‌شود با دشمن آشتی کرد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی وقت‌ها دشمن یک گام به سوی تو برمی‌دارد و اظهار می‌کند می‌خواهد به تو نزدیک شود اما هدفش نزدیک شدن نیست بلکه هدف گول زدن را دارد و می‌خواهد در فضای آشتی و دوستی ضربه خود را مهلکانه به تو وارد کند، بنابراین باید محتاطانه در مقابل دشمن موضع گرفت و دقت کرد و مواظب بود که دشمن، دشمن است.

وی با بیان این که بالاخره آمریکا شیطان بزرگ است، گفت: مساله شناخت دشمن از بدو خلقت آدم مطرح شده. شیطان به آدم و حوا گفت که من دلسوز شما هستم و بالاخره سر آن‌ها کلاه گذاشت. خدا کند شیطان بزرگ موفق نشود که سر هیات ایرانی کلاه بگذارد.

موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره مذاکرات اظهار کرد: ایشان فرمودند که من به این مذاکرات خوشبین نیستم و آمریکایی‌ها را قابل اعتماد نمی‌دانم چرا که آن‌ها عهد شکن هستند.

وی همچنین اظهار کرد: عجیب است که این خانم شرمن هنوز چیزی نشده می‌گوید در مورد این توافقات تمام اعضای 1+5 حق وتو دارند و حرف از این مفتضح‌تر، زشت‌تر و قبیح‌تر می‌تواند وجود داشته باشد؟ با این وجود خداوند انشاءالله این هیات ایرانی را یاری کند. آن‌ها باید مراحل سختی را بگذارنند و خداوند انشاءالله به آن‌ها اجر دهد و همچنین بصیرتی را که در مورد شناخت دشمن دارند را مضاعف کند.

به گزارش ایسنا، خطیب موقت نمازجمعه این هفته تهران در ادامه با بیان این که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند مساله هسته‌ای بهانه و مساله آمریکا، اسلام و انقلاب است، افزود: تا زمانی که ما متمسک به اسلام و پایبند به انقلابمان باشیم آن‌ها دست از ما برنمی‌دارند. آمریکا همان است که هواپیمای مسافربری ما را سرنگون کرد و 290 مسافر را کشت. آمریکا کشوری است که از دوستانش هم دست برنمی‌دارد و به آن‌ها هم خیانت می‌کند و برنامه جاسوسی در مورد آن‌ها دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به طور کلی تحولی در منطقه و جهان به وجود آمده که باعث شده آرامش از مستکبرین گرفته شود ضمن این که غرب در اخلاق هم سقوط کرده و مسائلی چون شهوت‌رانی و ازدواج همجنسان با یکدیگر آبرویی باقی نگذاشته است و به حمدالله گرفتار مشکلات اقتصادی هم شده و به خاطر جنایاتی هم که مرتکب می‌شوند نفرت از آمریکا بیش از پیش شده و امروز فریاد مرگ بر آمریکا در بسیاری از کشورها سرداده می‌شود.

موحدی کرمانی در ادامه گفت: دشمن تصور می‌کرد که با تحریم می‌تواند حکومت ما را فلج کند اما دید که مردم ایستاده اند و از انقلاب خود با این چیزها دست برنمی‌دارند. ضمن این که انشاءالله با عمل به اقتصاد مقاومتی مشکلات به خواست پروردگار حل خواهد شد. ما توان و ظرفیت زیادی داریم و لازم است تا امید به بیرون را قطع کنیم و استعدادها و توان‌های مادی‌ای که در کشورمان وجود دارند را مدنظر قرار دهیم.

خطیب موقت نمازجمعه این هفته تهران با بیان این که بالاتر از همه توان های ما توان معنوی ماست، گفت: ما ملتی ولایی داریم که گوش به فرمان رهبرند و تمسک به ولایت باعث موفقیت ما در گذشته، حال و آینده بوده و خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ضرورت توجه به نسل جوان کشورمان ، گفت: ایشان فرمودند این نسل از نسل جوان صدر انقلاب هم قوی‌تر است چرا که ویژگی‌هایی چون وفاداری، تدین و انقلابی بودن را دارد و در شرایطی که برنامه‌های زشت ماهواره و اینترنت جلوی چشم انسان است جوانان ما این گونه‌اند.

وی همچنین گفت: اگر دشمن گزینه نظامی را روی میز دارد اولا باید بداند که خود این گزینه نظامی نشانه ضعف اوست چرا که وقتی حرف حساب ندارد متوسل به این گزینه شده و برای جلوگیری از سقوط به زور متوسل می‌شود. ایران هم گزینه‌هایی چون مقاومت، وفای به رهبر را دارد که این‌ها سرمایه‌های معنوی است که مقاومتش از هر بمب اتمی بیشتر است.

موحدی کرمانی همچنین با بیان این که وضعیت فرهنگ دینی در کشور ما مقام معظم رهبری و خبرگان رهبری را نگران کرده است،‌ گفت: مسئولان فرهنگی گوششان را باز کنند و بدانند که مسئولیت خطیری دارند. آن‌ها باید مواظب باشند که دشمن فرهنگ خطرناک خود را به این کشور اسلامی وارد نکند. مقام معظم رهبری از همه مسئولان فرهنگی به ویژه وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی می‌خواهند و ما نیز می‌خواهیم که نسبت به این امر اهتمام جدی داشته باشند تا خدای نکرده گرفتار سهل‌انگاری در برنامه‌های فرهنگی نشوند.

وی اظهار کرد: باید به فیلم‌ها و محتوای کتب توجه شود و مبادا خدایی نکرده یک کتاب که اضلال دارد مجوز بگیرد.

خطیب موقت نماز جمعه این تهران در ادامه با بیان این که خبرگان رهبری اقدامات تکفیری‌ها را محکوم کرده است، گفت: چه فتنه‌ای بالاتر از این است که این‌ها همه جنایات خود را به نام اسلام انجام می‌دهند.

وی در ادامه ضمن این که مراسم چهارشنبه سوری را زشت خواند، گفت: والدین باید بچه‌ها را نصیحت کنند و به آن‌ها بگویند که آیا شما راضی هستید که یک نفر چشم تو را کور کند اگر راضی نیستی پس چشم دیگران را کور نکن.

موحدی کرمانی همچنین گفت که با توجه به در پیش بودن ایام عید بهتر است که مردم ایران شادی خود را با محرومان تقسیم کنند و با توجه به عزاداری حضرت فاطمه (س) مراقب حرمت این ایام باشند و از هرگونه گناه همچون اختلاط محرم و نامحرم تفاخر به لباس و زینت و اسراف کردن، بپرهیزند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین