کد خبر: ۲۳۴۴۲۴
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵

اعلام آمادگی اوکراین برای مذاکره با روسیه/ فرانسه، روسیه را به تحریم‌های بیشتر تهدید کرد

در حالی که وزارت خارجه روسیه نسبت به تلاش‌هایی برای وارد کردن ناتو به اوضاع پیچیده در اوکراین هشدار داده، نخست وزیر اوکراین اعلام کرد که روسیه باید هرچه سریعتر نیروهای خود را از شبه جزیره کریمه خارج کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش شبکه خبری اسکای نیوزعربی، آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر اوکراین در سخنانی اظهار کرد: ما به صورت کاملا شفاف اعلام می‌کنیم که آماده هستیم با روسیه جهت حل و فصل بحران وارد مذاکره شویم.

نخست وزیر اوکراین عنوان داشت: روسیه باید هرچه سریعتر نیروهای خود را از شبه جزیره کریمه خارج کند و به حمایت از "جدایی طلبان" پایان دهد.

آرسنی یاتسنیوک تصریح کرد: جهان متمدن همه پرسی‌ را که قرار است در کریمه برگزار شود، به رسمیت نخواهد شناخت.

درهمین راستا، وزارت خارجه روسیه نیز نسبت به تلاش‌هایی برای وارد کردن ناتو به اوضاع پیچیده در اوکراین هشدار داد.

کاخ کرملین نیز اعلام کرد که آن چه که در شرق اوکراین و کریمه رخ می دهد، ارتباطی به روسیه ندارد.

وزیر خارجه فرانسه امروز (جمعه) هشدار داد که در صورت ناکارآمدی دور اول تحریم‌ها علیه روسیه در خصوص مداخله نظامی این کشور در اوکراین، دور دوم تحریم‌ها با هدف قرار دادن صنایع و افراد روس نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه به رادیو فرانس اینفو گفت: اگر نتایج سریعی حاصل نشود، اقدامات جدیدی با هدف قرار دادن افراد مسئول و تجارت در روسیه صورت می‌گیرد.

پنجشنبه پارلمان محلی منطقه کریمه، منطقه تحت کنترل روسیه، بر ترک کردن اوکراین رای دادند و در چالشی مستقیم با دولت جدید اوکراین در کی‌یف خواستار پیوستن به روسیه شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین