کد خبر: ۲۳۴۴۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴

مادورو: خواستار افزایش روابط با آمریکا هستیم

رئیس جمهور ونزوئلا طی مصاحبه با "سی ان ان" ضمن انتقاد از اپوزیسیون برای ایجاد بی ثباتی در کشور خواستار برقراری روابط با آمریکا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان «سی ان ان»؛ نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا روز پنجشنبه ۱۵ اسفند در مصاحبه ای اختصاصی با "سی ان ان" اپوزیسیون را مسبب خشونت های اخیر کشورش دانست و از آمادگی کشورش برای از سرگیری روابط با واشنگتن خبر داد.

مادورو همچنین خطاب به مقامات کاخ سفید پرسید: مقامات آمریکایی در شرایطی مشابه چه عکس المعلی نشان می دادند وقتی مشاهده می کردند که اقلیت درصدد براندازی دولت کشورشان برآمده است؟

رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه افزود: مطمئناَ مقامات این کشور نیز هر اقدامی انجام می دادند تا صلح، آرامش و ثبات را به کشورشان بازگردانند. وی همچنین در این مصاحبه خواستار برقراری روابط در سطحی جدید با مقامات آمریکا شده است. مادورو خطاب به مقامات کاخ سفید خاطرنشان کرد: از شما می خواهیم تا به ونزوئلا و آمریکای لاتین احترام بگذارید تا بتوانیم روابط خود را با شما از سربگیریم.

واشنگتن و کاراکاس از سال ۲۰۱۰ سفیری در کشور یکدیگر ندارند و در یک ماه اخیر نیز چندین تن از دیپلمات ها نیز اخراج شده اند و شکاف میان این دو کشور افزایش یافته است. هفته گذشته در پی برگزاری تظاهرات های ضددولتی در ونزوئلا مادورو شبکه "سی ان ان" در ونزوئلا را به تبلیغ علیه دولتش محکوم کرد و تهدید کرد که مسئولین این شبکه را اخراج خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنها را نخواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین