کد خبر: ۲۳۴۴۲۸
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸

سکه در دولت احمدی‌نژاد یک میلیون و 23هزار تومان گران شد

طی شش ماه گذشته قیمت سکه در بازار روند نزولی داشته است ولی طی دو هفته گذشته تحت تاثیر رشد بهای دلار و همچنین افزایش قیمت اونس جهانی طلا، بهای سکه در بازار تهران نیز افزایش پیدا کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: همزمان با رشد بهای جهانی طلا، نگرانی در میان مردم در مورد روند صعودی قیمت سکه به اوج رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد بیشترین دوره رشد بهای سکه در ایران به دوره 8 سال گذشته مربوط می شود. البته در همین دوره زمانی بهای طلای جهانی نیز رشد قابل توجهی را تجربه کرده بود. همین موضوع موجب شد تا قیمت سکه در بازار تهران نیز افزایش یابد.

از سوی دیگر رشد قابل توجه قیمت دلار از 900 تومان به 3 هزار و 400 تومان در طی این دوره نیز بر رشد بهای سکه اثر داشته است.

طی شش ماه گذشته قیمت سکه در بازار روند نزولی داشته است ولی طی دو هفته گذشته تحت تاثیر رشد بهای دلار و همچنین افزایش قیمت اونس جهانی طلا، بهای سکه در بازار تهران نیز افزایش پیدا کرد.

گزارش های بانک مرکزی نشان می دهد اوج گیری قیمت سکه طرح مربوط به 8 سال گذشته بوده است.

در حال حاضر بهای طلا در بازارهای جهانی به شدت به وضعیت اوکراین گره خورده است. در صورتی که ناآرامی های اوکراین ادامه پیدا کند، روند صعودی بهای طلا نیز تداوم خواهد داشت. از سوی دیگر وضعیت اقتصادی امریکا نیز به عنوان یکی از مولفه های اثر گذار در قیمت طلا شناخته می شود.

براساس پیش‌بینی‌ها بیش از 150000 شغل در ‏ماه فوریه در آمریکا ایجاد شده است. هر گزارشی با اختلاف فاحش از این رقم، باعث تحریک بازارها خواهد شد. در ‏هفته‌های اخیر اکثر گزارش‌های اقتصادی آمریکا به سطح پیش‌بینی‌ها نرسیده است و تقریبا ضعیف ظاهر شده‌اند.  طلا در روز پنج‌شنبه تحت تاثیر اظهارات ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا، در نشست ماهیانه این بانک نیز بود. ‏اظهارات وی باعث تقویت ارزش یورو و طلا و کاهش شاخص دلار شد. اگرچه بانک مرکزی اروپا، هیچ تصمیم مهمی در ‏زمینه سیاست‌های پولی در این نشست نگرفت. البته با توجه به آمارهای اقتصادی امیدوارکننده از اتحادیه اروپا در روزهای ‏اخیر، این عکس‌العمل چندان قابل پیش‌بینی نبود.

با این حال قیمت طلا تا آغاز معاملات در روز دوشنبه هفته آینده ثابت باقی می ماند.‏ رئیس اتحادیه طلا نیز پیش بینی کرده که بازار بزودی به ثبات قیمتی برسد.
 

  سال

قیمت سکه طرح جدید

1384

106 هزار تومان

1385

144 هزار تومان

1386

172 هزار تومان

1387

205 هزار تومان

1388

241 هزار تومان

1389

325 هزار تومان

1390

567 هزار تومان

1391

یک میلیون و 20 هزار تومان

( خرداد) 1392

یک میلیون و 129 هزار تومان


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین