کد خبر: ۲۳۴۴۵۰
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹

قیمت نفت افزایش یافت

اظهارات اوباما در باره مناقشه روسیه و اوکراین بار دیگر قیمت‌های جهانی نفت را بالا برد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: قیمت نفت در بازارهای جهانی روز پنجشنبه (15 اسفند ماه) پس از این که کمترین قیمت را در سه هفته گذشته تجربه کرد، به دنبال به خطر افتادن روابط سیاسی پس از مداخله روسیه در کریمه اوکراین، دوباره افزایش یافت.

قیمت نفت آمریکا دو ساعت پیش از پایان معاملات بازار بورس نیویورک بیش از یک دلار کاهش یافت اما پس از سخنان باراک اوباما در مورد بحران روسیه و اوکراین که گفت شرایط آنگونه که انتظار می رود بهتر نشده است، افزایش یافت.

جان کیلداف، از موسسه اگین کپیتال، گفت: افت قیمت زودهنگام بود و همه فکر می کردند مسئله اوکراین حل شده است، اما سخنان رئیس جمهوری آمریکا نشان دادکه شرایط حل نشده باقی مانده است.

قیمت نفت دبلیو تی آی آمریکا در حالی که در طی معاملات روز پنجشنبه به 100 دلار و 13 سنت رسیده بود، اما در نهایت در پایان معاملات دیروز در سطح 101 دلار و 56 سنت تثبیت شد که 11 سنت رشد نشان می دهد.

قیمت نفت برنت دریای شمال نیز با 34 سنت افزایش در پایان معاملات پنجشنبه به 108 دلار و 10 سنت رسید.

اوباما ساعاتی پیش از اظهارات بالا، دستور تحریم افرادی را داده بود که در مداخله نظامی مسکو در منطقه کریمه اوکراین مسئول بوده اند. این تحریم شامل ضبط دارایی های داخل آمریکا و ممنوعیت مسافرت به خاک آمریکاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، از دیگر عواملی که به رشد قیمت نفت دبلیو تی آی کمک کرد، انتشار آمار بیکاری در آمریکا بود که به کمترین سطح در سه ماه گذشته رسید.

در همین حال، اختلاف قیمت دو شاخص نفت برنت دریای شمال و دبلیو تی آی آمریکا در پایان معاملات دیروز به 6 دلار و 54 سنت رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین