کد خبر: ۲۳۴۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۱

پیام رییس‌جمهوری اسلامی ایران تسلیم رییس‌جمهوری اندونزی شد

وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به اندونزی، پیام رییس جمهوری اسلامی ایران را به رییس جمهوری اندونزی تسلیم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در دیدار سوسیلیو بامبانگ یودیونو رییس جمهوری اندونزی، ضمن ابلاغ پیام دوستی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، پاسخ کتبی وی به دعوت رسمی همتای اندونزیایی برای سفر به اندونزی را تسلیم کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت روابط دو کشور افزود: هیچ مانعی بر سر گسترش همه جانبه روابط تهران - جاکارتا وجود ندارد.

ظریف تصریح کرد: تهران معتقد است بر پایه اشتراکات بسیار زیاد موجود، می توان در سطوح مختلف منطقه ای و بین المللی فعالیت کرد و از ظرفیت دو کشور مهم جهان اسلام برای کمک به تقویت وحدت اسلامی و حل مشکلات مسلمانان همچون فرقه گرایی و افراطی گرایی بهره برداری کرد.

وی همکاری ها در حوزه های پتروشیمی، نفت و گاز را خوب و رو به توسعه توصیف و بر ضرورت تقویت سرمایه گذاری و همکاری های بانکی بین دو کشور تاکید کرد.

یودیونو رییس جمهوری اندونزی نیز در این ملاقات، خاطر نشان کرد: روابط دو کشور رو به پیشرفت است و فرصت های زیادی داریم که باید شناخته شود.

وی با اشاره به دعوت از حجت الاسلام و المسلمین روحانی برای سفر به اندونزی، این سفر را نقطه عطفی در همکاری های آتی دو کشور بر شمرد. 

رییس جمهوری اندونزی نقش اندونزی و ایران را برای کمک به حل و فصل بحران ها و همچنین مشورت و همکاری بیشتر دو کشور مهم توصیف کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین