کد خبر: ۲۳۴۵۴۸
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳

نرخ هتل ها و ویلاهای در مازندران در ایام نوروز

بررسی نرخ هتل های مازندران در ایام نوروز نشان می دهد نرخ هتل با اتاق یک تخته به ازای هر شب از 33 هزار تومان تا 270 هزار تومان در نوسان است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر، مازندران با داشتن 52 هزار تخت اقامتی دولتی و شمار زیادی مراکز اقامتی غیر دولتی، ظرفیت اسکان 650 هزار مسافر را داراست و بطور میانگین مدت اقامت مسافران در استان به سه شب می رسد.

طبق اعلام ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی، هر گونه افزایش نرخ واحدهای اقامتی دولتی و مراکز تحت پوشش میراث فرهنگی در نوروز 93 خلاف قانون محسوب می شود و باید بر اساس نرخ مصوب سال 92 عمل کنند.

در حال حاضر در ایام پیک سفر مانند نوروز نرخ اتاق دو تخته با حمام در هتل یک ستاره گروه الف 55 هزار و 500 تومان، یک تخته با حمام، 38 هزار و 700 تومان، دوتخته با حمام 45 هزار و 200 تومان، یک تخته بدون حمام 33 هزار و 700 تومان و تخت اضافی 11 هزار و 500 تومان است.

همچنین نرخ اتاق هتل یک ستاره گروه ب دوتخته با حمام 48 هزار تومان، یک تخته با حمام 33 هزار و 700 تومان، دو تخته بدون حمام 40 هزار تومان، یک تخته بدون حمام 29 هزار تومان و تخت اضافی 10 هزار و 500 تومان، نرخ هتل یک ستاره گروه C، دو تخته با حمام 45 هزار تومان، یک تخته با حمام 31 هزار تومان، دو تخته بدون حمام 36 هزار تومان، یک تخته بدون حمام 26 هزار تومان و تخت اضافی 9 هزار و 800 تومان است.

نرخ هتل یک ستاره گروه T دو تخته با حمام 58 هزار تومان، یک تخته با حمام 40 هزار تومان، دو تخته بدون حمام 48 هزار تومان، یک تخته بدون حمام 36 هزار تومان و تخت اضافی 12 هزار تومان است و نرخ هتل دو ستاره گروه A دو تخته با حمام 72 هزار تومان، یک تخته با حمام، 48 هزار تومان، دو تخته بدون حمام 65 هزار تومان و یک تخته بدون حمام 45 هزار تومان و تخت اضافی 16 هزار تومان است.

همچنین نرخ هتل دو ستاره گروه B دو تخته با حمام 67 هزار تومان، یک تخته با حمام 47 هزار تومان، دو تخته بدون حمام 64 هزار تومان، یک تخته بدون حمام 42 هزار تومان و تخت اضافی 15 هزار تومان است و هتل دو ستاره گروه C دو تخته با حمام 65 هزار تومان، یک تخته با حمام 45 هزار تومان، دو تخته بدون حمام 55 هزار تومان، یک تخته بدون حمام، 38 هزار تومان و تخت اضافی 14 هزار تومان است.

علاوه بر این نرخ هتل دو ستاره گروه T دو تخته با حمام 76 هزار تومان، یک تخته با حمام 51 هزار تومان، دو تخته بدون حمام 67 هزار تومان و یک تخته بدون حمام 48 هزار تومان و تخت اضافی 18 هزار تومان است.

نرخ هتل سه ستاره گروه T اتاق دو تخته با حمام 103 هزار تومان، یک تخته با حمام 65 هزار تومان و تخت اضافی 24 هزار تومان، هتل سه ستاره گروه B اتاق دو تخته با حمام 101 هزار تومان، یک تخته با حمام 63 هزار تومان و تخت اضافی 22 هزار تومان، هتل سه ستاره گروه C، دو تخته با حمام 95 هزار تومان، یک تخته با حمام 60 هزار تومان و تخت اضافی 21 هزار تومان است.

نرخ هتل چهار ستاره گروه T دو تخته با حمام 110 هزار تومان، یک تخته با حمام 67 هزار تومان و تخت اضافی 26 هزار تومان، چهار ستاره گروه B، دو تخته با حمام 170 هزار تومان، یک تخته با حمام 108 هزار تومان و تخت اضافی 42 هزار تومان، نرخ اتاق هتل چهار ستاره گروه C دو تخته با حمام 154 هزار تومان و یک تخته با حمام 99 هزار تومان و تخت اضافی 36 هزار تومان، نرخ هتل چهار ستاره گروه A دو تخته با حمام 184 هزار تومان، یک تخته با حمام 118 هزار تومان و تخت اضافی 44 هزار تومان و نرخ چهار ستاره گروه T، دو تخته با حمام 188 هزار تومان، یک تخته با حمام 126 هزار تومان و تخت اضافی 48 هزار تومان و نرخ هتل پنج ستاره گروه ب اتاق دو تخته با حمام 270 هزار تومان، یک تخته با حمام 172 هزار تومان و تخت اضافی 67 هزار تومان است.

هتل ها و مراکز اقامتی در نوروز افزایش نرخ ندارند


این نرخ ها درحالیست که به گفته متولیان میراث فرهنگی مازندران، هیچ گونه افزایش نرخ مراکز اقامتی در نوروز سال 93 نخواهیم داشت.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی مازندران گفت: در بحث تعداد ظرفیت اسکان و مراکز اقامتی یک ظرفیت رسمی شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها و مجموعه واحدهای اقامتی دارای مجوز وجود دارد که مراکز دارای ظرفیت 52 هزار نفر شب اقامت است و ظرفیت غیر رسمی شامل مدارس، خوابگاهها، زائرسراها، کمپیگ ها، مراکز اقامتی دولتی، ویلاها و مراکز استیجاری، مناطق نمونه گردشگری و ... را شامل می شوند.

حسین باقری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مجموع ظرفیتهای رسمی و غیررسمی استان در شبانه روز 650 هزار نفر است.

باقری گفت: برای این ظرفیت ها یکسری ظرفیت های جدید نیز در حال تعریف هستیم و کسانیکه سالن های ورزشی دارند و برای مسافرانی که دارای چادر اقامتی هستند، درصورت مساعد نبودن هوا بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ادامه داد: برای ظرفیت های رسمی قیمت ها مشخص است و تا پایان 16 فروردین ماه سال 93 هیچگونه افزایش قیمت در مراکز گردشگری نداریم.

نرخ توافقی ویلاها و منازل استیجاری

وی اظهار داشت: این مراکز باید از نرخ سال 92 استفاده کنند و برای واحدهایی مثل ویلاها و منازل استیجاری که شناسنامه یا پروانه بهره برداری ندارند، نرخ بصورت توافقی صورت می گیرد.

وی بیان داشت: نرخ مدارس نیز توسط آموزش و پرورش و هیئت امنا براساس دستورالعمل هایی که دارند مشخص می شود که به درجه یک، دو و .. دسته بندی می شود.

باقری افزود: نرخ ویلاها و منازل استیجاری بصورت توافقی بین مالک و مستاجر تعیین می شود ولی نرخ مراکز اقامتی تحت پوشش بر اساس نرخ سال 92 است و اگر خلاف آن عمل کنند تخلف محسوب شده و با آن برخورد می شود.

معاون میراث فرهنگی مازندران گفت: در جلسات ستاد هماهنگی خدمات سفر استان نیز اعلام کردیم که هیچگونه افزایش نرخ تا 16 فروردین نخواهیم داشت.

باقری یادآور شد: در بحث نرخ گذاری هتل ها که از یک تا پنج ستاره هستند بر اساس اتاق های یک تخته، دو تخته، ویلا، هتل آپارتمان و یا کلبه تعیین و بر اساس درجه اعلام می شود.

وی با بیان اینکه نرخ هتل یک ستاره با چند ستاره متفاوت است، بیان داشت: به عنوان نمونه هتل چهار ستاره با اتاق دو تخته حدود 144 هزار تومان است و به ازای تخت اضافه 44 هزار تومان نیز دریافت می شود.

وی افزود: نرخ اعلام شده برای ایام پیک بوده و در ایام غیر پیک همان نرخ اتاق دو تخته به 138 هزار تومان و نرخ تخت اضافه 34 هزار تومان می رسد.

باقری افزود: به نرخ اعلام شده 15 درصد حق سرویس و شش درصد مالیات بر ارزش افزوده اضافه می شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران تصریح کرد: نرخ ها بر اساس، کیفیت، درجه، نوع خدمات داده می شود سعی داریم در سال 93 با نوعی دقت بیشتر افزایش نرخ را بررسی کنیم.

وی افزود: این درحالیست که نرخ واحدهایی که گواهینامه استاندارد دارند را مدیران آن تعیین می کنند و تعدادی از واحدهای از گردشگری مثل هتل سالاردره، هتل رامسر و ... موفق به اخذ گواهینامه استاندارد شدند که بر اساس شیوه نامه استاندارد، نرخ هایشان را پیشنهاد می دهند و پس از تایید اعمال می کنند.

معاون میراث فرهنگی مازندران یادآور شد: در زمینه نرخ ویلاها و سوئیت، آپارتمان بر اساس دستورالعمل به پیشنهاد مدیران واحدها و تائید تشکل صنفی و میراث فرهنگی قابل اجرا خواهد بود.

میانگین مدت اقامت سه شب است

وی یادآور شد: ما نرخ به واحدها نمی دهیم و پیشنهاد از سوی مدیران مجموعه و تایید میراث فرهنگی است که این اقدام در راستای حمایت سرمایه گذاران است.

حسین باقری درباره میانگین مدت اقامت گردشگران بیان داشت: میانگین اقامت در ایام پیک سفر در استان سه شب است و برای اوقات فراغت گردشگری باید طرح های دیگر داشته باشیم وبه مباحث فرهنگی، جشنواره های مختلف، آیین ها و آداب و روسوم فرهنگی و ... می توانند در میزان مدت اقامت گردشگران تاثیر بسزایی داشته باشد.

به گزارش مهر، بررسی نرخ های هتل ها در مازندران نشان می دهد که نرخ هتل ها در ایام پیک مانند نوروز نسبت به غیر پیک بین 14 تا 67 هزار تومانی برخوردار است و به عنوان نمونه نرخ اتاق هتل درجه الف یک ستاره دو تخته با حمام در ایام پیک 55 هزار و 500 تومان ولی در ایام غیر پیک 41 هزار تومان یا نرخ هتل پنج ستاره گروه ب با اتاق دو تخته با حمام در ایام پیک 270 هزار تومان و در ایام غیر پیک 203 هزار تومان درج شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین