کد خبر: ۲۳۴۵۷۴
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
مرادی خبر داد:

كشور از اواسط هفته بارانی مي شود

يك پژوهشگر هواشناسي از بهبود اوضاع بارشي كشور از اواسط اين هفته و بارش هاي شديد و سيل آسا در مناطقي از كشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احسان مرادي در گفتگو با مهر در اصفهان گفت: بعد از بارشهاي سنگين برف در بهمن ماه، اسفندماه تقريبا كم بارشي را شاهد بوديم و از بارش هاي شديد چندان خبري نبود، اما خوشبختانه الگويي در حال شكل گيري است كه طي روزهاي باقيمانده اسفند ماه اوضاع بارشي كشور بهبود قابل توجهي مي يابد.

وي اضافه كرد: هم اينك سامانه كم فشاري روي شرق مديترانه مستقر شده است كه از فردا با نفوذ رطوبت از عرض هاي جنوبي تقويت و سبب بارش هاي خوبي روي خاورميانه مي شود. اين سامانه از اواخر فردا و بامداد دوشنبه از سمت نيمه غربي وارد كشورمان خواهد شد و ابتدا در اين مناطق بارش باران و برف شروع مي شود. بارش در بيشتر مناطق به شكل رگبار، گاهي همراه با آذرخش خواهد بود و در ارتفاعات و مناطق سردسير بارش برف را انتظار داريم.

مرادي درباره ادامه فعاليت اين سامانه گفت: از اواسط هفته، سامانه ياد شده بيشتر مناطق كشور را فرا مي گيرد و به تناوب تا اواخر هفته شاهد بارشهاي رگباري گاهي همراه با آذرخش در بيشتر مناطق كشور خواهيم بود.

اين پژوهشگر درباره اوج فعاليت اين سامانه افزود: البته بارش هاي اين سامانه همگن و يكنواخت نخواهد بود و در برخي مناطق بارشهاي شديد و در مناطق ديگر بارشهاي پراكنده رخ مي دهد، اما بطور كلي ميانگين بارش حاصل از اين سامانه بر روي كشور مناسب پيش بيني مي شود. به عنوان مثال در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه هاي زاگرس، مناطقي از جنوب شرق، شرق و شمال شرق بارشها شديد و در مناطق ديگر ملايم تر خواهد بود.

مرادي با هشدار به هموطنان درباره شدت گرفتن فعاليت اين سامانه از چند روز ديگر گفت: از سه شنبه شب و طي روز چهارشنبه بارش در غرب، جنوب غرب و استانهاي حاشيه زاگرس شديد خواهد بود كه موجب آبگرفتگي معابر عمومي و طغيان رودها مي شود. اين رخداد از نخستين ساعتهاي روز پنجشنبه نيز در جنوب غرب و مناطقي از شرق كشور موجب آبگرفتگي معابر عمومي خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین