کد خبر: ۲۳۴۵۸۳
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳

وینگـادا سرمربـی تیم ملی المپیک شـد

نلو وینگادا تا پایان المپیک 2016 ریودوژانیرو سرمربی تیم ملی فوتبال المپیک ایران شد و قرار است این مربی برای امضای قرارداد نهایی خود به تهران سفر کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایسنا، نلو وینگادای پرتغالی امروز (شنبه) پس از آخرین مذاکرات با فدراسیون فوتبال سرانجام هدایت تیم ملی المپیک (امید) را برعهده گرفت.


** مدت قرارداد

توافق وینگادا و فدراسیون برای عقد قرارداد دو سال و نیم و تا پایان بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو است. قرار شده فدراسیون پیش‌ قرارداد را آماده کرده و برای وینگادا ایمیل کند تا پس از امضای طرفین، در هفته آینده به تهران سفر کرده و قرارداد اصلی را هم امضا کند و به سرعت برنامه‌های تیم المپیک را پیش ببرد.

وینگادا اگر چه به شکل‌گیری این توافق بسیار علاقمند نشان می‌داد اما تا پیش از امضای نهایی قرارداد همه چیز را قطعی نمی‌داند و در این باره به ایسنا گفت: از نظر من بیش از 90 درصد کار قطعی شده اما جزییاتی هنوز باقی‌مانده که تا هفته آینده به ایران سفر می‌کنم و قرارداد را بصورت حضوری و روی کاغذ نهایی می‌کنیم.


** مبلغ قرارداد


وینگادا که در ابتدا مبلغی سالانه بیش از 400 هزار دلار طلب کرده بود، با پیشنهاد 250 و سپس 300 هزار دلاری فدراسیون مواجه شد و نهایتا با مبلغ سالانه 360 هزار دلار هدایت تیم امید ایران را پذیرفت.


** آخرین اختلاف بر سر دستیار وینگادا بود!


مذاکرات فدراسیون و این مربی در روزهای اخیر تقریبا نهایی شده بود و سرانجام امروز (شنبه) آخرین توافق‌ها در این باره صورت گرفت.

آخرین اختلاف فدراسیون و وینگادا بر سر دستیار ایرانی او بود که فدراسیون معتقد است دستیار اول سرمربی باید مربی ایرانی باشد اما وینگادا تاکید داشت دستیار اولش را خودش بیاورد و هر تعداد دستیار ایرانی که فدراسیون خواست در کادر فنی فعالیت کند.

اگرچه فدراسیون معتقد است وینگادا پذیرفته دستیار اول او ایرانی باشد اما مربی پرتغالی با کمی تامل نسبت به این مساله صحبت می‌کند و معتقد بود هنوز جزییاتی برای عقد قرارداد که مربوط به مسایل مالی هم نیست وجود دارد که در تهران پیش از امضای نهایی قرارداد آنها را رفع می‌کند. او در عین حال تاکید می‌کند که پذیرفته در کادر فنی‌اش از مربیان ایرانی و خارجی استفاده کند.

همچنین مربی بدنساز تیم المپیک هم به احتمال فراوان خارجی خواهد بود که به صورت پاره وقت صرفا هنگام برگزاری اردوها فعالیت کرده و به همان اندازه دستمزد می‌گیرد.


** سابقه مربیگری وینگادا در تیم‌های المپیک


مربی پرتغالی در سال 1996 سرمربی تیم امید پرتغال در المپیک آتلانتا بود و با تیم کشورش به مقام چهارمی رسید. وینگادا حدود هفت سال پیش هدایت تیم المپیک مصر را برعهده داشت. تیم مصر در المپیک 2008 پکن توانست تا مرحله یک‌هشتم‌نهایی بالا بیاید اما نهایتا به تیم ساحل عاج باخت و حذف شد. او سابقه هدایت تیم المپیک اردن را هم در کارنامه دارد.


** سابقه فعالیت وینگادا در ایران

او اواسط خرداد در انتخابی جام جهانی مقابل قطر به کمک کارلوس کی‌روش آمد و به عنوان مشاور در کنار او کار کرد. همان زمان زمزمه‌های تداوم حضور او در تیم ملی مطرح شد که وینگادا صراحتا آن را تکذیب کرد. مربی پرتغالی سابقه سرمربیگری در ایران را هم دارد و در سال 1388 هدایت تیم پرسپولیس را برعهده داشت که در آن مقطع مشکلات حاشیه‌ای سرخ پوشان کم نبود و سرانجام او هم نتوانست موفقیتی با پرسپولیس بدست آورد.


** سایر سوابق مربیگری وینگادا

اولین خاطره ایرانی‌ها با وینگادا به جام ملت‌های آسیا سال 96 برمی‌گردد، زمانی که این مربی هدایت تیم ملی عربستان را برعهده داشت و در آن مسابقات دو مرتبه مقابل تیم ایران قرار گرفت. او در فوتبال پرتغال سابقه سرمربیگری تیم ملی کشورش و همینطور تیم‌های بلننسه و ماریتیتو را داشته است. در آفریقا مدتی هدایت تیم‌های الزمالک و الاهلی مصر را برعهده داشت. اف‌سی سئول کره‌جنوبی و دالیان چین از دیگر تیم‌هایی هستند که وینگادا سرمربی آنها بوده است. چین آخرین محل مربیگری دوست و هموطن کارلوس کی‌روش بود.


** وضعیت تیم المپیک ایران

استعدادیابی از حدود 80 بازیکن سن امید از هفتم اسفندماه آغاز شد و بازیکان در سه گروه و در سه کمپ اردویی جداگانه مورد ارزیابی هومن افاضلی و دستیارانش قرار گرفته‌اند. این برنامه صرفا برای جمع‌آوری اطلاعات فنی این بازیکنان بوده تا در اختیار سرمربی تیم قرار گیرد. آخرین مرحله استعدادیابی‌ها که مربوط به بازیکنان شاغل در لیگ برتر و لیگ‌های دسته یک و دسته دو است نیز از 21 فروردین 93 آغاز می‌شود. به احتمال فراوان تیم المپیک پس از شکل‌گیری اولین تورنمنت خود را با حضوردر بازی های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی تجربه می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین