کد خبر: ۲۳۴۶۱۵
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹

سازمان بهزیستی: بسیاری از بیماری‌های مزمن با آلودگی هوا ارتباط دارد

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: بسیاری از بیماری های مزمن که در نهایت منجر به ناتوانی افراد و معلولیت ها می شود، ارتباط خیلی واضح و جدی با میزان آلودگی هوا دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، دکتر «همایون هاشمی» روز شنبه در جریان آیین درختکاری در مجتمع شیرخوارگاه آمنه که با حضور هنرمندان برگزار شد، افزود: براساس نظام طبقه بندی معلولان، بسیاری از معلولیت های شدید مرتبط با آلودگی هوا است و متاسفانه هر ساله تعدادی از معلولان بواسطه وجود آلودگی ها جان خود را از دست می دهند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مشکلات و ناتوانی افراد ارتباط مستقیم با آلودگی هوا دارد، ادامه داد: به همین منظور سازمان بهزیستی به عنوان سازمان متولی حوزه معلولان از هر اقدامی که در راستای حمایت از توسعه فضای سبز و کاهش میزان الودگی هوا باشد، بطور قطع حمایت می کند.

هاشمی گفت: امروز نیز بواسطه حضور تعدادی از هنرمندان و با همکاری بنیاد خیریه برکت، به صورت نمادین، کاشت درخت و درختکاری در شیرخوارگاه آمنه اجرا شد که امیدواریم تاثیرات جدی در راستای کاهش میزان آلودگی هوا داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پنج روز دیگر از هفته درختکاری باقی مانده، می توان با کاشت درخت های مختلف، گام جدی برای کاهش آلودگی بیشتر هوا برداشت.

رییس سازمان بهزیستی کشور ابراز امیدواری کرد موضوع درختکاری در کشور نهادینه شود زیرا پاداش این عمل نیک را فرزندان و نسل های آینده خواهند دید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین