کد خبر: ۲۳۴۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵

دستگیری 3 ضارب محیط‌بانان گلستانی

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست از دستگیری سه ضارب یگان‎های حفاظت محیط زیست گلستان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرهنگ حمیدرضا خیلدار در جمع خبرنگاران گفت: چند روز پیش وضعیت محیط‎بانان مضروب را جویا شدم گفته شد حتی فردی که کارد به ریه‎اش اصابت کرده بود، در وضعیت خوبی بسر می‎برد و وضعیت عمومی‎اش بهبود یافته و هر دو مرخص شده‎اند.

وی ادامه‌داد: سه متخلف دستگیر شده و به دستور ویژه دادستان، پلیس پیشگیری استان دو ضارب اصلی را در اطراف بجنورد شناسایی کرده و بزودی آنها دستگیر خواهند شد.

خیلدار درباره مباحث تأمین امنیت جانی محیط‎بانان نیز گفت: برخورد با متخلف در هر دو حوزه محیط‌زیست و ناجا وجود دارد اما ابزارهای تخلف متفاوتند. در این حوزه سلاح ابزاری است که سلامت و حیات محیط‎بانان را متأثر ساخته گرچه مشکل خلأ قانونی وجود ندارد اما سازمان مرکزی لایحه‎ای را برای تقدیم به مجلس در دست اقدام دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: سوالی مطرح شده مبنی بر اینکه چرا با وجود قانون به‎کارگیری سلاح، محیط‎بانان حمایت نمی‎شوند؟ نکته این است که حتی اگر قضات نیز رأی به استفاده از این قانون را بدهند اجرای آن برای محیط‎بانان و حتی نیروی ناجا امکان‎پذیر نیست.

به گزارش ایسنا، وی افزود: خلأیی در این باره وجود ندارد. باید با سمت‎گیری این تفکر با قانون، از کشتار و درگیری زیاد جلوگیری به عمل آورد ضمن اینکه تشخیص متخلف از غیر، به‎سادگی میسر نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین