کد خبر: ۲۳۴۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۱

عضو کمیسیون اقتصادی:در دولت قبل با آن همه تبلیغ،فقط 100میلیون تومان اوراق مشارکت فروخته شد

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی گفت: جنس چسبندگی دولت‌ها به تصدی‌گری امور زیاد است، امور اقتصادی باید به شرکت‌های خصوصی واگذار شود، اما دولت از یک در وارد و از یک در خارج می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا پورابراهیمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منابع و مصارف دو بخش تشکیل دهنده ساختار بودجه هستند که در حال حاضر کشور با مشکل جدی در این دو بخش مواجه است.

وی تصریح کرد: در بخش منابع اکنون کل منابع بودجه کشور از ۶۰ درصد منابع متعلق به درآمدهای نفتی، ۲۰ درصد فروش دارایی‌های اصل ۴۴، اوراق مشارکت، دارایی‌های مالی و ۲۰ درصد مربوط به مالیات است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی با اشاره به ۲۰ درصد حاصله از محل درآمدهای مستمر عنوان کرد: دارایی‌های مربوط به فروش نفت طبق گفته‌های کارشناسان حوزه انرژی حداکثر تا دو یا سه دهه دیگر به اتمام می‌رسد و اکنون بیشترین حجم منابع متوجه درآمدهای نفتی است.

وی افزود: ۲۰ درصد فروش اموال و سهام شرکت‌های دولتی یا اوراق مشارکت نیز درآمدزایی زیادی برای کشور ندارند و تفاوت اوراق مشارکت با نرخ تورم مشکل‌ساز شده است.

پورابراهیمی به تبلیغات گسترده دولت جدید برای فروش اوراق مشارکت اشاره کرد و گفت: اما در کل مجموع فروش این اوراق از بیش از ۱۰۰ میلیون تومان تجاوز نکرد و هزینه تبلیغات صرف شده نیز از محل این درآمدها تامین نشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ۲۰ درصد درآمدهای کشور مستمر پایدار است و زمانی در جنگ اقتصادی فعلی مقابل تحریم‌های دشمن حرف برای گفتن داریم که ۸۰ درصد درآمد از سوی منابع و ۲۰ درصد از تامین درآمدها باشد که اکنون چالش‌های ما در بخش اقتصادی به دلیل وابستگی‌ها است.

وی بیان داشت: ۸۰ درصد هزینه‌های جاری در بخش مصرف است و در کشورهای توسعه یافته ۸۰ درصد هزینه‌های عمرانی و ۲۰ درصد هزینه‌های جاری را دربر می‌گیرد که این آمار در کشور ما برعکس است.

پورابراهیمی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های اخیر در سند ملی بودجه کشور خاطر نشان کرد: ترکیب هزینه‌های جاری و عمرانی و درآمدهای مستمر با غیرمستمر نشان‌دهنده مشکل اقتصادی و نیازمند اقدامات جدی است.

وی افزود: دشمن تمام قد با تحریم‌های خود اقتصاد کشور را نشانه گرفته و جنگی اقتصادی به راه انداخته است و طبق فرموده مقام معظم رهبری جهاد اقتصادی به معنای واقعی راه رهایی از این چالش است.

به گزارش فارس، نایب رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی با تاکید بر واژه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اکنون فضای جدیدی با برنامه‌ریزی‌های منسجم در مجلس و دولت برای ارائه راه‌کارهای رهایی از معضلات اقتصادی کشور وجود دارد و باید از تمام ظرفیت‌های کشور مانند ذهن‌های فعال جوانان و نیروی عظیم دانشگاهیان در کنار سایر مواهب طبیعی و خدادادی استفاده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین