کد خبر: ۲۳۴۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۱

پیشنهاد جدید برای شناسایی خانه‌های خالی

رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک کشور پیشنهاد جدیدی برای شناسایی خانه‌های خالی مطرح کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با فارس ابتدا در خصوص مصوبه مجلس برای دریافت مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه گفت: این موضوع چند سال پیش یک بار توسط مجلس تصویب شده بود، اما اجرا نشد، به هر حال این موضوع باید اجرا شود.

وی ادامه داد:‌ در آن موقع مجلسی‌ها اعلام کردند که با میزان مصرف آب، خانه‌های خالی از سکنه مشخص می‌شود بلافاصله برخی از افراد شیر آب را باز گذاشتند و مشخص نشد که مسکن خالی است و یا برق را شب تا صبح روشن گذاشتند و اعلام کردند که مصرف برق دارند.

قلی خسروی اضافه کرد: بعد از اینکه از روی قبوض آب و برق مشخص نشد واحد مسکونی خالی است یا خیر، اعلام شد که چهره به چهره به درب منازل افراد مراجعه می‌کنند که این هم نشد.

رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران  املاک کشور تاکید کرد: بنده معتقد هستم، همان‌طور که واحدهای مسکونی دارای کد پستی هستند، می‌توان با دادن کد اقتصادی مثل کد رهگیری به هر خانه وضعیت آن ملک مشخص شود.

قلی خسروی ادامه داد: یعنی یک خانه که ساخته می‌شود و جواز می‌گیرد، همان‌طوری که کد پستی دارد، کد اقتصادی هم داشته باشد این کد اقتصادی می‌تواند مشخص کند که این واحد مسکونی که به نام افراد به ثبت رسیده است، وضعیت آن چگونه است، آیا واحد مسکونی اجاره داده شده است، یا اینکه شرایط دیگری دارد.

وی افزود:‌ دست مجلسی‌ها از بابت مصوبه شناسایی خانه‌های خالی از سکنه درد نکند، چرا که دغدغه مجلس این بوده است که جلوی سوداگری‌های نامعقول را بگیرد منتهی راهکارهای آن باید درست انتخاب شود.

وی تصریح کرد: دفاتر ثبت اسناد زیر نظر قوه قضائیه است و وزارت دارایی نیز زیر نظر قوه مجریه است، بنابراین اگر ما بتوانیم دفاتر ثبت را زیر نظر قوه مجریه بیاوریم دست دولت در مورد آمار و ارقام مربوط به مسکن محکم می‌شود.

قلی خسروی خاطرنشان کرد: قبلا هم اینطور بود که دفتر ثبت اسناد رسمی زیر نظر قوه مجریه بود اما الان نیست و آمار نمی‌توان گرفت که افراد چه تعداد خانه یا چه شرایطی دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین