کد خبر: ۲۳۴۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸

کشف یکی از بزرگترین باندهای مواد مخدر در تهران

وی ادامه داد: ارزش مواد مخدر کشف شده بیش از 90 میلیارد ریال است که در این رابطه هشت نفر از عوامل اصلی توزیع و پخش مواد مخدر در منطقه نیز دستگیر و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده نیروی انتظامی شرق استان تهران گفت: در این کشفیات، بیش از 105 کیلوگرم مرفین، 345 کیلوگرم تریاک و 400 کیلوگرم سایر مواد مخدر کشف و ضبط شد

به گزارش مهر، سردار سیروس فتحی عصر شنبه در حاشیه مراسم نمایش کشفیات مواد مخدر نیروی انتظامی شرق استان تهران اظهار داشت: در کشفیات جدید نیروی انتظامی در منطقه شرق استان تهران بیش از 850 کیلو گرم مواد مخدر کشف و باندهای خطرناک توزیع مواد افیونی متلاشی شدند.

فرمانده نیروی انتظامی شرق استان تهران افزود: در این کشفیات، بیش از 105 کیلوگرم مرفین، 345 کیلوگرم تریاک و 400 کیلوگرم سایر مواد مخدر کشف و ضبط شد که فقط در سایه تلاش و جدیت مأموران نیروی انتظامی این امر به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: ارزش مواد مخدر کشف شده بیش از 90 میلیارد ریال است که در این رابطه هشت نفر از عوامل اصلی توزیع و پخش مواد مخدر در منطقه نیز دستگیر و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

فتحی اضافه کرد: امروز دشمن با ابزارهایی نظیر مواد مخدر به جنگ ملت ایران آمده و سعی دارد با آلوده کردن مردم این سرزمین زمینه سلطه بر افکار و اعتقادات آنان را به دست آورند و در این زمینه لازم است که خانواده ها بیشتر نظارت کنند.

وی متذکر شد: جوانان برومند نظام مقدس جمهوری اسلامی از هدفهای اصلی دشمنان نظام در اجرای برنامه های ضدنظام هستند و از مهمترین این برنامه ها به دام انداختن جوانان معصوم در باتلاق اعتیاد به مواد مخدر است که هزینه های گزافی را نیز بر نظام تحمیل می کند.

عزم پلیس در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر جدی است

این مسئول انتظامی تأکید کرد: اعتياد به مواد مخدر بخش قابل توجهي از منابع انساني، سرمايه هاي اجتماعي و اقتصادي جامعه را از بين مي برد و جرائم متاثر از اعتياد از قبيل طلاق،  خودكشی، سرقت، فروپاشي خانواده ها، ضرر و زيان مالي به جامعه تنها بخشي از پيامدهاي اين پديده شوم است.

وی با اشاره به عزم پلیس در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر اظهار داشت: عزم پلیس برای استمرار مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر جدی است و از تجهیزات روز نیز برای مبارزه با سوداگران مرگ بهره می گیرد.

این مسئول با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شرق استان تهران یادآور شد: از وظایف مهم این شورا فراهم کردن زمینه مبارزه با فعالیت های مرتبط مواد مخدر، ایجاد زمینه مناسب برای مبارزه با تهدیدها، فراهم کردن زمینه لازم برای مبارزه با مواد مخدر، ایجاد زمینه های مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد، استفاده از امکانات حقوقی و قضایی، فراهم کردن زمینه های لازم برای شناسایی دارایی های قاچاقچیان، فراهم آوردن زمینه های علمی و مالی برای بهینه سازی برنامه ها، تهیه و تدوین جلسات شورا و برگزاری سمینارهای مختلف علمی از جمله وظائف این شوراست.

این مسئول گفت: باتوجه به سخنان مقام معظم رهبری که از جوانان و مردم می خواهند به مقابله جدی با خطر اعتیاد بپردازند و مسئولان باید عزم خود را بیشتر کنند و با فعالیت بیشتر در این بخش هماهنگی های لازم و ضروری را افزایش دهند تا دستاوردهای مثبت تری حاصل شود.

فتحی ضرورت گسترش پیشگیری اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر را حائز اهمیت دانست و گفت: موفقیت مبارزه با مواد مخدر در کاهش تقاضاست و با فرهنگ سازی باید عواقب مصرف مواد مخدر را به خوبی برای هریک از اعضای جامعه تفهیم کرد تا رغبتی برای استعمال مواد مخدر به وجود نیاید.

این مسئول بیان داشت: در بحث مبارزه با قاچاق سوخت و مبارزه با مواد مخدر برنامه های ویژه ای در سطح شرق استان تهران در حال اجراست که رشد 120 درصدی کشفیات مواد مخدر شرق استان نسبت به سال گذشته، نشان دهنده عزم جدی دستگاه انتظامی در برخورد با مجرمین است.

وی در پایان مشارکت مردمی را در شناسایی و معرفی قاچاقچیان مبارزه با مواد مخدر گسترده خواند و یادآور شد: عمده مطالبات مردمی در حوزه امنیت، مبارزه با مواد مخدر و جمع آوری معتادان تابلو و ولگرد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین