کد خبر: ۲۳۴۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹

موج وحشت در نگاه طعمه هاي باند مخوف سرقت

۵ عضو يک باند مخوف سرقت هاي به عنف و آزار و اذيت زنان که در شهرهاي مختلف کشور اقدام به ارتکاب جرم کرده اند در حالي روز گذشته مقابل طعمه هاي مشهدي خود قرار گرفتند که برخي از شاکيان با ديدن آن ها از ترس به خود مي لرزيدند و گريه مي کردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خراسان، ۵ عضو اين باند خطرناک که يکي از آنان زن ۲۴ ساله اي است، پس از دستگيري در گرگان به مشهد منتقل شدند تا به جرايمي که در مشهد مرتکب شده اند رسيدگي شود. چند تن از زناني که در دام اعضاي اين باند گرفتار شده بودند صبح روز گذشته به محض مشاهده متهمان در حالي که از يادآوري صحنه هاي خشن سرقت و آزار و اذيت به خود مي لرزيدند، آنان را شناسايي کردند و به تشريح چگونگي ماجرا پرداختند.

يکي از قربانيان اين باند مخوف در حالي که اشک مي ريخت گفت: تابستان سال جاري در بولوار ۷ تير مشهد منتظر خودرو بودم که يک دستگاه پژو ۴۰۵ مقابلم توقف کرد. ۴ نفر داخل پژو نشسته بودند که من هم سوار شدم اما هنوز مسافتي طي نکرده بوديم که ناگهان يکي از آنان سر مرا زير صندلي فرو برد و ديگري هم با شوکر به من ضربه مي زد. خيلي ترسيده بودم و در حالي که بر اثر ضربات شوکر به خودم مي لرزيدم به آن ها التماس مي کردم و مي گفتم من جاي مادرتان هستم. آن ها را قسم مي دادم رهايم کنند ولي تا کنون هيچ موجودي را به اين سنگدلي نديده بودم. آن ها با بي رحمي طلاها، مدارک و کارت بانکي را به همراه رمز آن از من گرفتند و پس از آن که مرا مورد ضرب و جرح قرار دادند در يک خيابان خلوت رها کردند و گريختند.

زن جوان ديگري که آن ها را شناسايي کرده بود نيز گفت: من در ۱۰۰ متري فجر سوار خودروي پژو پارس آن ها شدم. چون يک زن جوان در خودرو نشسته بود اعتماد کردم اما پس از مسافت کوتاهي آن زن پياده شد و جوان ديگري سوار خودرو شد. آن ها با تهديد چاقو سر من و دخترم را زير صندلي جا کردند و به سمت جاده سرخس رفتند. در بين راه، طلاهاي دخترم را با انبردست قيچي کردند و همه اموال ما را گرفتند و پس از آزار و اذيت هاي فراوان و به کار بردن الفاظ بسيار زشت که از گفتن آن ها شرم دارم ما را در بيابان رها کردند.

 اين در حالي بود که وقتي التماس مي کردم يکي از آنان گفت: چيزي نگو او (اشاره به سرکرده باند) خونخوار است و شما را مي کشد!

طعمه ۳۵ ساله ديگر اين باند نيز که هنوز از شدت ترس نمي توانست به چهره آنان نگاه کند گفت: وقتي مرا سوار کردند گفتند شيشه خودرو را بالا بدهيد چون مي خواهيم کولر را روشن کنيم. وقتي صداي ضبط خودرو را هم بلند کردند ترس بر وجودم غلبه کرد. احساس کردم در دام زورگيران گرفتار شده ام. خواستم کرايه را بدهم و پياده شوم که ناگهان يکي از آنان مرا زير صندلي جا کرد و گفت: اگر حرف بزني تو را مي کشيم! آنان طلاها، کارت عابربانک، پول نقد و هر چيزي که داشتم را از من گرفتند. يکي از آنان چاقويي را در پهلويم قرار داده بود و ديگري با استفاده از پلاستيک النگوهايم را بيرون مي کشيد و سپس مرا در بيابان رها کردند.

وي ادامه داد: از ترس آبرويم نمي توانستم به کسي چيزي بگويم اما هر لحظه از يادآوري صحنه هاي وحشت و اضطراب به خود مي لرزيدم.

زن جوان ديگري که در دام اعضاي اين باند مخوف گرفتار شده بود پس از شناسايي متهمان گفت: چون يک زن جوان داخل خودروي آن ها نشسته بود اعتمادم جلب شد و سوار خودروي آن ها شدم. ناگهان درهاي خودرو قفل شد و يکي از سرنشينان صداي ضبط را بلند کرد و در حالي که ديگران مرا کتک مي زدند مقنعه ام را داخل دهانم فرو بردند و چسب زدند که صدايم در نيايد. سپس همه طلاها و اموالم را دزديدند و مرا در ميان نخاله هاي ساختماني پياده کردند.

زن ۳۰ ساله ديگر هم گفت: با پول کارگري ۱۹ ميليون تومان طلا خريده بودم که به خاطر تأمين هزينه هاي درمان شوهر بيمارم به بازار رفته بودم که آن ها را بفروشم. در مسير راه سوار پژوي متهمان شدم. آن ها مرا با چاقو تهديد کردند و هنگام کشيدن گوشواره هايم لاله گوشم را نيز بريدند. التماس ها و گريه هاي من فايده اي نداشت و هيچ کدام از اين افراد سنگدل توجهي نمي کردند. کسي هم از داخل خودرو فريادهايم را نمي شنيد تا اين که در بيابان هاي کنه بيست با سرقت طلاها رهايم کردند.

گزارش خراسان حاکي است: اعضاي اين باند در 92.4.21 به زور وارد خودروي پارک شده يک پزشک شدند و پس از ضرب و جرح، دست و پاها و چشم هاي او را با پاره کردن روپوش پزشکي بستند و پس از اخاذي ميليوني، خودروي او را نيز به سرقت بردند و جرايمي را هم با خودروي مسروقه انجام دادند

. با گزارش اين حادثه به پليس آگاهي خراسان رضوي و تکرار جرايم مشابه، سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي (رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي) دستور داد تا گروهي از کارآگاهان ورزيده اداره عمليات ويژه آگاهي به فرماندهي سرهنگ جوانبخت، پيگيري جدي سرقت هاي به عنف را در دستور کار قرار دهند.

کارآگاهان پس از جمع آوري يک سري اطلاعات پليسي و تصوير چهره نگاري متهمان، عمليات شناسايي و دستگيري آنان را ادامه دادند تا اين که مشخص شد اعضاي اين باند مخوف در ديگر شهرهاي کشور نيز جرايم مشابهي را مرتکب شده اند.

بنابراين عمليات پليس با ارسال تصاوير به کليه يگان هاي انتظامي در شهرهاي شمال کشور متمرکز شد و در حالي که حلقه هاي پليس براي دستگيري آنان هر روز تنگ تر مي شد، متهمان «پژو سوار» در استان گلستان دستگير شدند.

گزارش خراسان حاکي است: به دستور قاضي علي اکبر صفائيان (قاضي شعبه ۸۰۸ مجتمع قضايي شهيد قدوسي مشهد) اعضاي اين باند براي ادامه تحقيقات و مواجهه حضوري با زناني که در مشهد طعمه آن ها شده بودند به اداره عمليات ويژه پليس آگاهي خراسان رضوي انتقال يافتند.

تحقيقات بيشتر در اين باره با صدور دستورات ويژه اي از سوي مقام قضايي در حالي ادامه دارد که تلاش کارآگاهان براي شناسايي طلافروشاني که اقدام به خريد طلاهاي مسروقه کرده اند نيز آغاز شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین