کد خبر: ۲۳۴۸۲۶
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶

سال آینده نرخ سود بانکی تغییری نخواهد کرد/ تک نرخی شدن ارز؛ نیمه‌دوم سال آینده

یک عضو کمیسون اقتصادی مجلس با اشاره به جلسه اعضای کمیسیون با رییس بانک مرکزی گفت: رییس بانک مرکزی اعلام کرده است که شورای پول و اعتبار تصمیمی برای افزایش نرخ سود ندارد و نرخ سود بانک‌ها بر مبنای سال قبل خواهد بود و هیچ افزایش نرخی نخواهیم داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمد رضا پور ابراهیمی با اشاره به جلسه امروز عصر کمیسیون اقتصادی گفت: یک بحث مهم امروز که با حضور رییس بانک مرکزی مطرح شد نرخ سود سپرده‌های بانکی بود با توجه به اینکه الان در حال رکود اقتصادی هستیم افزایش سود به منزله هزینه بانکی است و این سیستم خطرناک‌ترین تصمیم است.

به گفته پور ابراهیمی رییس بانک مرکزی اعلام کرده است که شورای پول و اعتبار تصمیمی برای افزایش نرخ سود در سال آینده ندارد و نرخ سود بانک‌ها بر مبنای سال قبل است و هیچ افزایش نرخی نخواهیم داشت و حداقل ۲۱ درصد سود برای عقود مشارکتی است.

وی یکی دیگر از مباحث مطرح شده در جلسه امروز عصر کمیسیون را نرخ ارز دانست و گفت: رییس بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد که تمام تلاش دولت برای تثبیت نرخ ارز صورت بگیرد و تک نرخی شدن ارز را در نیمه دوم سال آینده شاهد باشیم.

پور ابراهیمی یکی از مباحث دیگر کمیسیون اقتصادی را وام ازدواج جوانان خواند و گفت: در شرایط کنونی حداقل یک میلیون نفر در صف وام ازدواج هستند و مقرر شد زمانی که سپرده قرض‌الحسنه میان‌مدت پاسخگو نیست از حساب جاری قرض‌الحسنه‌ها برای وام ازدواج برداشت شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین