کد خبر: ۲۳۴۸۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵

معمای قتل مرد مظنون به دو جنایت

پیدانشدن قاتل دو مرد و به‌قتل‌رسیدن تنها مظنون پرونده، ماجرایی پیچیده را به‌وجود آورد. تاکنون هیچ فردی مسوولیت کشته‌شدن این سه‌نفر را برعهده نگرفته و تمامی متهمان منکر ارتکاب جنایت هستند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پرونده قتل یکی از این افراد که سعید نام داشت با شش‌متهم صبح دیروز در شعبه 74 دادگاه کیفری ‌استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت. در جلسه دادگاه بعد از اینکه نماینده دادستان تهران در جایگاه حاضر شد، برای یکی از متهمان به اتهام مباشرت و برای پنج‌نفر دیگر به اتهام معاونت در قتل درخواست صدور حکم قانونی کرد.

در ادامه وکیل اولیای‌دم در جایگاه حاضر شد و در توضیح پرونده گفت: شش‌سال قبل دو مرد در منطقه پیشوای ورامین به قتل رسیدند. دو جوان کشته‌شده از دو خانواده جداگانه بودند که همدیگر را می‌شناختند. دو خانواده انگشت اتهام را به سوی سعید مقتول این پرونده گرفتند و مدعی شدند از آنجایی که اختلافاتی بین آنها و خانواده سعید وجود داشت به وی مظنون هستند.

ماموران سعید را مورد بازجویی قرار دادند اما دلیلی که نشان دهد سعید مرتکب این قتل‌ها شده‌ است به‌دست نیامد و سعید آزاد شد. با آزادی وی خانواده هر دو مقتول تهدیدات خود را نسبت به سعید تکرار کردند تا اینکه روز حادثه سعید بعد از اینکه از خانه خواهرش خارج شد و به سمت منزل مادرش حرکت کرد تا همسر و فرزندانش را همراه خود به خانه‌اش ببرد، مقابل خانه مادرش با کلاشنیکف مورد حمله قرار گرفت و گلوله‌باران ‌شد. شاهدان پرونده از جمله خواهر مقتول متوجه شدند فرد ضارب جواد - متهم ردیف اول پرونده- ‌است. هرچند او صورت خود را پوشانده بود اما وی را شناسایی ‌کردند چراکه آنها با هم فامیل بودند و به‌راحتی می‌توانستند همدیگر را بشناسند.

وکیل‌مدافع ادامه داد: سعید با آمبولانس به بیمارستان منتقل ‌شد اما حین انتقال جان خود را از دست ‌داد. با توجه به اعلام شکایت اولیای‌دم علیه متهمان که همگی از اقوام دو مقتول پرونده قبلی هستند متهمان بازداشت شدند. آنها به قتل اعتراف نکردند اما یکی از شاهدان با حضور در اداره آگاهی اعلام کرد جواد را دیده که خودش را برای کشتن سعید آماده می‌کرد و بعد از قتل نیز او را دیده‌ که به دوستانش می‌گفت سعید را کشته ‌است. هرچند این فرد مدتی بعد اعلام کرد شهادتش درست نیست اما گفته‌های اولیه در دادسرا در هر پرونده قتلی بسیار مهم است.

 ضمن اینکه متهم دیگری در این پرونده در اعترافاتش گفته ‌است سعید قرار بود به دست جواد کشته‌ شود. ضمن اینکه پرینت‌های گرفته‌شده از تماس‌های تلفن‌همراه مقتول نشان می‌دهد همه متهمان روز حادثه با مقتول تماس گرفتند و احتمالا او را تهدید کردند. البته آنها یک‌بار هم آشکارا او را تهدید کرده ‌بودند که این موضوع باعث نگرانی خانواده وی شده و بارها از سعید خواسته شده ‌بود تنها بیرون نرود البته این تنها دلیل پرونده نیست.

پرینت تماس‌های متهمان در روز حادثه نشان می‌دهد آنها همگی با هم در ارتباط بودند و این شبکه ارتباطی ایجادشده در رابطه با قتل سعید بود. همچنین خواهر مقتول متهم را در حال فرار با موتور دیده ‌است. با توجه به اینکه موکلان من درخواست صدور حکم قصاص دارند من نیز بر خواسته آنها تاکید و درخواست صدور حکم قصاص می‌کنم.

در ادامه وکیل‌مدافع متهم ردیف اول از موکلش دفاع کرد و گفت: موکل من به قتل اعتراف نکرده ‌است. خانواده او و مقتول با هم درگیری داشتند اما موکل من مقتول را تهدید نکرده بود و شاهدی که مورد تاکید وکیل‌مدافع اولیای‌دم است نیز این موضوع را هم در دادگاه و هم در دفترخانه رسمی انکار کرده و مدارک آن موجود است. البته خواهر مقتول هم موکل من را زمان قتل ندیده و فقط عنوان کرده صدای دورشدن موتور را شنیده ‌است. هیچ دلیلی که نشان دهد موکل من مرتکب قتل شده‌ است وجود ندارد.

در ادامه متهم ردیف دوم که رحمان نام ‌دارد و متهم به معاونت در قتل است در جایگاه حاضر شد. او اتهام معاونت در قتل را رد کرد و گفت: پنج‌سال است که بی‌گناه در زندان هستم. هیچ مدرکی علیه من وجود ندارد. من اصلا زمان قتل آنجا نبودم و شبکه ارتباطی که وکیل اولیای دم می‌گوید وجود نداشته و هیچ‌جای پرونده در این خصوص حرفی زده نشده ‌است. زندگی‌ام از بین رفته و بچه‌هایم آواره و خودم در زندان دچار دردهای مختلف شده‌ام. هیچ دلیلی علیه من وجود ندارد و من این اتهام را قبول ندارم و می‌خواهم بدانم اولیای‌دم حاضر هستند جواب همسر و فرزندان من را که این‌همه سال سختی کشیده‌اند بدهند؟

او درباره ارتباطش با مقتول گفت: ما با هم دوست صمیمی بودیم وقتی من از شهرستان به تهران آمدم کمکم کرد ازدواج کنم و در مراسم عروسی هم به من پول قرض داد. حتی وقتی داشتم خانه می‌خریدم به من کمک کرد. من هم در کارهایش خیلی کمکش کردم. رابطه بسیار خوبی داشتیم، نمی‌دانم چرا اولیای‌دم بی‌دلیل علیه من شکایت کردند. من اصلا در اختلاف بین خانواده‌ها دخالت نداشتم.

به گزارش روزنامه شرق، در ادامه سایر متهمان در جایگاه حاضر شدند و دفاعیات خود را مطرح کردند و در پایان نیز هیات قضات برای تصمیم‌گیری در این خصوص وارد شور شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین