کد خبر: ۲۳۴۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴

گره مفقود شدن پزشک مشهور تهرانی بعد از 18 سال کورتر شد

استخوان‌های کشف شده در زیرزمین خانه پزشک گمشده متعلق به انسان نیست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همزمان با اعلام این نظریه از سوی پزشکی قانونی، همسر پزشک سرشناس با قرار وثیقه آزاد شد.

به گزارش مهر اسفندماه سال گذشته مرد جوانی با مراجعه به شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران با طرح شکایتی از ناپدید شدن مرموز پدرش در قدیم خبر داد.

وی به بازپرس پرونده گفت: «پدرم که از پزشکان عمومی سرشناس بود 20 مهرماه سال 74 در حالی که 59 ساله بود از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. یک ساعت بعد نیز نامادری‌ام با حالتی غیرعادی به خانه بازگشت که این رفتار باعث شک من شد. صبح روز بعد وقتی سراغ پدرم را از نامادری‌ام گرفتم او گفت پدرت جایی رفته و دیگر باز نمی‌گردد. سال 88 پس از پایان دوره سربازی با نامادری‌ام تماس گرفته و از او خواستم اگر اطلاعی از پدرم دارد به من بگوید که او با حالتی غیرعادی مدعی شد از محل پدرم اطلاع دارد و فقط هنگامی که در یک قدمی مرگ قرار دارد جای او را به من می‌گوید. وی ادامه داد: در این مدت به دلیل مشکلاتی نتوانستم موضوع را پیگیری کنم اما حالا با به دست آوردن مدارکی علیه نامادری‌ام از وی شکایت دارم.»

در ادامه، پرونده برای انجام تحقیقات به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران فرستاده شد که مأموران در جریان بررسی‌ها دریافتند همزمان با ناپدید شدن پزشک عمومی شکایتی در این رابطه مطرح شده اما تا کنون به نتیجه نرسیده بود. از سوی دیگر پسر این پزشک فایل صوتی‌ای را در اختیار مأموران قرار داد که در آن نامادری‌اش مدعی شده بود پدرش کشته شده است.مأموران با جمع‌آوری اسناد و مدارک دوم مهرماه امسال زن 54 ساله را دستگیر کردند که او در بازجویی‌ها منکر قتل و صدای ضبط شده شد. با توجه به رفتار مشکوک این زن، تیمی از کارآگاهان برای بررسی خانه پزشک ناپدید شده راهی محله ستارخان شدند.

در بازرسی از ساختمان سه طبقه مأموران متوجه یک دیوار کاذب در موتورخانه ساختمان شده که پس از تخریب این دیوار با اسکلتی در پشت آن روبه‌رو شدند. فرزندان قربانی که در محل حضور داشتند مدعی شدند به احتمال قوی این اسکلت متعلق به پدرشان است.

با انجام بررسی‌های مقدماتی در محل کشف جسد با دستور بازپرس دادسرای جنایی تهران بقایای جسد کشف شده برای تعیین هویت به پزشکی قانونی منتقل شد.

در ادامه همسر این پزشک دستگیر شد که در همه بازجویی‌ها منکر قتل شوهرش شد و گفت: هیچ اطلاعی از سرنوشت پزشک سرشناس ندارم.

با گذشت پنج ماه از این ماجرا پزشکی قانونی سرانجام نتیجه بررسی‌های خود را اعلام کرد و این زن با قرار وثیقه آزاد شد.بنا بر این گزارش، در نظریه پزشکی قانونی اعلام شده است که استخوان‌های کشف شده ماهیت غیرانسانی دارد. تشخیص هویت هم ادعا کرده استخوان‌ها قابل آزمایش DNA نیست.وی افزود: با اعلام گزارش پزشکی قانونی، بازپرس پرونده با تبدیل قرار موکلم به وثیقه موافقت کرد و وی با سپردن وثیقه آزاد شد.این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: در این پرونده قتل محرز نشده است و باید به عنوان گمشده رسیدگی شود.سال 86 نیز به این ادعا در دادسرا رسیدگی شد و برای موکلم قرار منع تعقیب صادر شده بود.
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین