کد خبر: ۲۳۴۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰

هند: آماده ایم پول نفت را با ارز مورد نظر تهران پرداخت کنیم

منابع هندی روز دوشنبه اعلام کردند این کشور آماده پرداخت بیش از سه میلیارد دلار بدهی نفتی اش با هرنوع ارز مورد نظر ایران است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، مطبوعات دهلی نو از جمله ˈ بیزنیس لاینˈ روز دوشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت نفت هند که نام وی ذکر نشده نوشتند: دهلی نو منتظر پاسخ مقام های ایرانی در این رابطه می باشد.

شرکت های نفتی هند 45درصد ازقیمت نفت خام وارداتی خود را از ایران به یک حساب روپیه ای دربانک هندی ˈیوکو ˈ واریز می کند و 55 درصد مابقی به ارز خارجی نگهداری می شود.

ˈمحمد جواد ظریف ˈ وزیر خارجه امور ایران در سفر دو هفته قبل به دهلی نو به مطبوعات هندی در مورد موضوع پرداخت قیمت نفت وارداتی از ایران گفت که ایران انتظار دارد که دولت هند این مبلغ را به هر نحو ممکن بپردازد.

به نوشته مطبوعات ، ارزش صادرات هند به ایران درطول 10 ماه نخست سال مالی جاری در مقایسه با همین دوره در طول سال مالی گذشته تقریبا دو برابر شده و از دو ممیز چهار میلیارد دلار به چهارممیز دو میلیارد دلارافزایش یافته است.

هند انتظار دارد که 11میلیون تن نفت خام را از ایران در طول سال مالی 2014-2013 وارد کند.

یک مقام وزارت بازرگانی هند نیز به روزنامه بیزنیس لاین گفت: در حال حاضر تقریبا همه مبلغی که هند بابت پرداخت 45درصد از قیمت نفت خام وارداتی از ایران در حساب یوکو بانک واریز می کند توسط ایران قابل مصرف است .

براساس پیش بینی فدراسیون سازمان های صادراتی هند، خریداران و فروشندگان ایران و هند بطور مرتب با یکدیگر به منظور انعقاد قراردادهایی دیدار می کنند و به همین جهت ارزش صادرات هند به ایران در طول سال مالی جاری به راحتی از پنج میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

ˈآنوپام شاهˈ رییس شورای ترویج صادرات مهندسی هند اخیرا گفت: تجار هندی خواهان برقراری رابطه بیشتر با جمهوری اسلامی ایران هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین