کد خبر: ۲۳۴۹۶۵
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴

هشت تفاهمنامه اقتصادی میان ایران و تاجیکستان امضا شد

هشت تفاهمنامه همکاری های اقتصادی و تجاری بین مسوولین شرکت های ایرانی و کمیته دولتی سرمایه گذاری و اموال دولتی تاجیکستان امروز دوشنبه در پایتخت این کشور به امضا رسید.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا ؛ این تفاهمنامه ها برای احداث کارخانه های مشترک در زمینه تولید لباس های پنبه ای و پلی استر، تولید تابلوها و علائم جاده ای، تجهیزات برقی، تجهیزات تنظیم انتقال گاز، آجر ، صنایع پخت و پز و همچنین خدمات بیمه ای با حضور مسوولان شرکت های ایرانی و نماینده کمیته سرمایه گذاری و اموال دولتی تاجیکستان به امضا رسید.

نماینده کمیته سرمایه گذاری و اموال دولتی تاجیکستان بعد از امضای این تفاهمنامه ها از حضور گسترده شرکت های ایرانی برای فعالیت های تولیدی و سرمایه گذاری در این کشور تجلیل و اظهار امیدواری کرد که با تاسیس کارخانه های مشترک در تاجیکستان ضمن عرضه کالاهای مفید و با کیفیت، فرصت های شغلی نیز برای تاجیک ها فراهم شود.

ˈنیکرای زبیرافˈ افزود: تاجیکستان و ایران با دارابودن اشتراکات فرهنگی ، مذهبی و زبانی می توانند در بسیاری از زمینه های اقتصادی و تجاری با یکدیگر همکاری کنند.

وی تصریح کرد: محصولات شرکت های ایرانی در تاجیکستان خریداران خود را دارد و مردم در مقایسه با محصولات دیگر کشورها به کالاهای ایرانی نیاز و توجه بیشتری دارند.

وی با اشاره به دیدار چند روز پیش فعالان اقتصادی و صنعتی ایران و تاجیکستان در شهر دوشنبه افزود: دو طرف به توسعه همکاری های مثمر و مفید تاکید کردند و هشت تفاهمنامه امضا شده نتیجه همان نشست بود.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی هدایا، صنعت و بازرگانی ایران با حضور 40 شرکت ایرانی از 11 تا 17 اسفند در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان دایر بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین