کد خبر: ۲۳۵۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵

بعد از دیدار با زنان فتنه گر، جلیلی چرا خانم اشتون را راه داد؟

اکنون این پرسش ایجاد شده که چرا بعد از این دیدار، سعید جلیلی، چهره شاخص جبهه پایداری، از به حضور پذیرفتن اشتون خودداری نکرده است؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که دیدار کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نرگس محمدی، از محکومان حوادث بعد از انتخابات و خانم گوهر عشقی، مادر مرحوم ستار بهشتی با انتقادات اصولگرایان تندرو مواجه شده، اکنون این پرسش ایجاد شده که چرا بعد از این دیدار، سعید جلیلی، چهره شاخص جبهه پایداری، از به حضور پذیرفتن اشتون خودداری نکرده است؟

به گزارش آینده بعد از آن که شنبه شب به مناسبت 8 مارس، روز جهانی زن، کاترین اشتون با نرگس محمدی و مادر ستار بهشتی دیدار کرد، روز گذشته سعید جلیلی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی که در کنار برخی خصوصیات اخلاقی خوبش، چهره ایده آل افراطیون به شمار می رود، خانم اشتون را به حضور پذیرفت و همانند دیگر مقامات کشورمان، با خنده های شیرین دیپلماتیک از وی استقبال کرد.

دیدار اشتون با روحانی، ظریف، لاریجانی و شمخانی که اکنون مسوولان مستقیم مذاکرات هسته ای هستند، کاملا قابل پیش بینی بود، اما ارزش خبری دیدار اشتون با جلیلی بیش از دیگر دیدارهای وی با مقامات ایران بود و نشان داد وی به رسم و رسوم و سابقه همراهی و دیدارها و مذاکراتش با سعید جلیلی پایبند است و البته این دیدار و اصل سفر اشتون، زمینه ساز انتشار انواع لطیفه ها با محوریت جلیلی و اشتون در فضای مجازی و گفتگوهای عامیانه مردم شد.



به نظر می رسد هم دیدار جلیلی با اشتون و هم لبخندهای متقابلش با این دیپلمات اروپایی اقدام درستی بود، هم مطابق علم روابط بین الملل و هم درس سیاست خارجی پیامبر که گفته می شود وی آن را درس داده است؛ به ویژه اگر وی مواضع رسمی مردم کشورمان را به وی منتقل کرده باشد.

اما در این میان، افراطیونی که دیدار اشتون با یک پیرزن داغدیده و یک زن دیگر را دیدار با عناصر فتنه گر خوانده و در تلاشند از این سوژه نیز برای کوبیدن دولت و وزارت خارجه بهره برند، باید پاسخ دهند که اگر این اقدام خلاف عرف دیپلماتیک بود، پس چرا جلیلی  با اشتون دیدار کرد و با وقت ندادن به وی، اعتراض خود را طبق مدل افراطیون بروز نداد؟

جالب آن که صداوسیما و رسانه های مخالف دولت خیلی از دیدار جلیلی با اشتون ابراز خوشحالی کردند.

در این میان به نظر می رسد افراطیون اگر قرار است در خصوص دیدار اشتون با آن دو زن، همانند موضوع نمایندگان اتحادیه اروپا حاشیه سازی کنند، ابتدا به چهره مطلوب خود انتقاد کنند و از او توضیح بخواهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین