کد خبر: ۲۳۵۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱

سفر روحانی به عمان با 4 وزیر اقتصادی

سفیر ایران در عمان گفت که رئیس‌جمهور ایران روز چهارشنبه علاوه بر وزیر امور خارجه با 4 وزیر اقتصادی نفت، صنعت و بازرگانی، راه و شهرسازی و کار خود به مسقط پایتخت عمان وارد می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سفیر ایران در عمان گفت که رئیس‌جمهور ایران روز چهارشنبه علاوه بر وزیر امور خارجه با 4 وزیر اقتصادی نفت، صنعت و بازرگانی، راه و شهرسازی و کار خود به مسقط پایتخت عمان وارد می‌شود.

به گزارش تایمز آو عمان، حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران قرار است تا برای یک سفر دو روزه، چهارشنبه عازم عمان شود.

علی اکبر سیبویه سفیر ایران در عمان گفت: روحانی قبل از ظهر چهارشنبه وارد مسقط خواهد شد و مذاکرات، اندکی پس از انجام مراسم استقبال رسمی آغاز خواهد شد.

وی افزود: وزرای امور خارجه، نفت، صنعت و بازرگانی، راه و شهرسازی و کار به همراه معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون وزیر بهداشت و تعدادی دیگر از مقامات ارشد دولتی، رئیس‌جمهوری ایران را در این سفر همراهی می‌کنند.

سیبویه اضافه کرد: انتظار می رود، در این سفر،  4 یا 5 توافقنامه به امضای دو کشور برسد و دو مورد از این توافقنامه‌ها در حوزه حمل و نقل و آموزش‌های فنی خواهد بود.

سفیر ایران در عمان توضیح داد: صرف نظر از روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای از جمله بحران سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. این سفر به گسترش صلح و ثبات در منطقه منجر خواهد شد و به تقویت روابط دو کشور دوست کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: حجم مبادلات تجاری میان ایران و عمان تا پایان سال 92 به یک میلیارد دلار خواهد رسید و انتظار می‌رود که حجم سرمایه‌گذاری‌های دوجانبه تا پایان سال 2014 به 10 میلیارد دلار برسد.

سیبویه توضیح داد: در جریان این سفر، راه‌های مختلف تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و بخش‌های تجاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ایران 10 پروژه مهم در عمان دارد. درحالی‌که اکثر این پروژه‌ها در منطقه «دوکم» است، برخی دیگر از پروژه‌ها نیز در سوهار، سلاله و ذوفاز اجرایی خواهند شد.

سفیر ایران در عمان تصریح کرد: سرمایه‌گذاران عمانی همچنین در تعدادی از شهرهای ایران از جمله چابهار، یزد، تهران و کیش در حال سرمایه‌گذاری هستند.

وی خاطرنشان کرد: طی دو هفته گذشته، مذاکرات فشرده و متمرکزی با سرمایه‌گذاران عمانی و همچنین با یحیی الجبری رئیس منطقه ویژه اقتصادی دوکم صورت گرفته است و موافقتنامه‌های تعدادی از پروژه‌ها به امضا رسیده‌اند و دیگر موافقتنامه‌ها نیز به زودی منعقد خواهند شد.

به گزارش فارس، وی از دیگر برنامه های روحانی را برگزاری نشستی با تجار این منطقه عنوان کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین