کد خبر: ۲۳۵۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱

ورود روانگردان‌هاي جديد با نام حباب و بادکنک

يک آسيب شناس اجتماعي گفت: روانگردانهاي جديد ميتل کاتينون که جايگزين قرص اکس شده اند با اسامي حباب، بادکنک و ميو ميو در ناصر خسرو تهران به فروش مي‌رسد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش مردم سالاری، دکتر مجيد ابهري اظهار داشت: پس از مبارزه چشمگير پليس مبارزه با مواد مخدر با توليد کنندگان و توزيع کنندگان انواع روانگردان‌ها، مافياي مواد مخدر دست به حيله جديدي زده و در قالب و شکلي نو اقدام به توليد و پخش مخدرهاي روانگردان کرده است.

وي ادامه داد: اعضاي مافيا از طريق اينترنت و با نام‌هاي تجاري فروش نمک و گياه اقدام به فروش اين مخدرها مي‌کند. ميتل کاتينون از مشتقات گروه کاتينون بوده و يک مخدر روانگردان است که جايگزين قرص‌هاي اکس شده است.

 اين آسيب شناس اجتماعي با بيان اينکه اين مخدر با اسامي ديگري مثل حباب،بادکنک، ميو ميو و ميت به فروش مي‌رسد، تاکيد کرد: تاثيرات اين مخدر که به شکل قرص و پودر سفيدرنگ توزيع مي‌شود همانند اکستازي بوده و نحوه مصرف آن نيز به صورت خوردن و استنشاق است.اين مخدر واسطه‌هاي شيميايي مغز را تحت تاثير قرار داده و احساس خستگي، افسردگي و ضعف را به سرخوشي و بي خيالي کاذب تبديل مي‌کند. به گفته ابهري، اين مخدر باعث کاهش اشتها،افزايش دماي بدن، تپش قلب و نابودي حافظه کوتاه مدت مغز شده و برخلاف تبليغ فروشندگان آن بسيار خطرناک و اعتياد آور است.

وي با اشاره به اينکه اين مخدر در برخي نقاط تهران از جمله ناصر خسرو فروخته و سپس در ميان جوانان شمال شهر توزيع مي‌شود، افزود:خانواده‌ها و جوانان مرافب تبليغات دروغ مافيا مواد مخدر باشند و فريب دروغ آنها را نخورند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین