کد خبر: ۲۳۵۱۰۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
روزنامه آلمانی:

سفر اشتون به ایران پیام صریح اعلام همکاری اروپا بود

روزنامه آلمانی نویس دویچلند با اشاره به سفر هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپایی به تهران، نوشت: مهمترین تفسیر که از سفر اشتون می توان ارائه کرد، دادن پیام روشن و صریح اعلام آمادگی اروپا برای همکاری با ایران است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، نویس دویچلند با اختصاص سرمقاله روز سه شنبه خود به سفر کاترین اشتون به ایران، در مطلبی با عنوان ˈسخت اما امکان پذیرˈ، نوشت:به ندرت بازتاب خبر سفرهای خارجی کاترین اشتون به این اندازه مثبت بوده است که درمورد ایران اتفاق افتاد.

این مطلب می افزاید: بعد از سالها سردی روابط دو جانبه بین اتحادیه اروپا و ایران، با سفر یک مقام بلندپایه اروپایی به این کشور رسانه ها از آغاز دور جدیدی از همکاری ها بین دو طرف سخن گفتند.

این روزنامه آلمانی با بیان اینکه البته معنای این وضعیت این نیست که همه چیز مثبت بوده باشد، نوشت: فعالیت اشتون در زمینه حقوق بشر در سفرش به تهران اما با انتقادهایی از سوی برخی افراد و گروه های در داخل این کشور مواجه شده است.

نویس دویچلند در ادامه نوشت: اشتون که پیام همکاری اروپا را در سفر به ایران به حسن روحانی رییس جمهوری این کشور ارائه کرده است،نه تنها میانجیگر مهمی در حل و فصل مناقشه اتمی است بلکه می تواند در از سرگیری یک دوره جدید روابط برای توسعه همکاری های راهبردی اتحادیه اروپایی با این کشور نقش ایفا کند.

به نوشته این روزنامه، رییس جمهور روحانی نیز می تواند تصور کند که همکاری راهبردی دوجانبه ایران و اتحادیه اروپایی می تواند همچنین به حل مشکل دیگر کشورهای بحرانی منطقه از جمله سوریه، افغانستان و عراق و همچنین مبارزه با تروریسم در منطقه نیز تعمیم داده شود.

نویس دویچلند می افزاید: اولین اولویت دولت ایران در دوره جدید با اجرای سیاست های معتدل، پایان دادن به تحریم های اقتصادی غرب علیه این کشور است که البته دستیابی به این هدف تنها با توافق جامع و پایدار در مورد موضوع هسته ای امکان پذیر خواهد بود و چنین چیزی از دید هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپایی و مسوول گروه مذاکره کننده 1+5 نیز امکان پذیر اما در عین حال سخت عنوان شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین