کد خبر: ۲۳۵۱۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۰

مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک در لندن برگزار شد

مراسم تجلیل از مدال‌آوران ایران در المپیک لندن برگزار شد
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مراسم تجلیل از مدال‌آوران ایران در المپیک 2012 لندن در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد که در این مراسم چهره‌های شاخصی همچون محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور، دکتر گودرزی، وزیر ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی، رییس کمیته ملی المپیک، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سایر مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در این مراسم حضور داشتند.

همچنین تعدادی از پیشکسوتان رشته کشتی و وزنه‌برداری نیز نظاره‌گر این مراسم بودند.

در ابتدای این مراسم، کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک طی سخنانی اظهار کرد: میزان توجه به ورزش در هر کشور میزان توسعه یافتگی آن کشور را نشان می‌دهد. در حال حاضر دو رسالت و وظیفه اصلی بر روی دوش جامعه ورزش کشور قرار دارد که یکی توجه به گسترش و توسعه ورزش همگانی و همچنین توسعه ورزش قهرمانی است.

رییس کمیته ملی المپیک افزود: قهرمانان ما که در عرصه رقابت‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند یک پروسه 20 ساله را طی می‌کنند تا بتوانند در رقابت‌های بین‌المللی و مخصوصا المپیک افتخارآفرینی کنند. اما بحث مدال‌آوری در المپیک بسیار متمایزتر با رقابت‌های دیگر است و حتی کسب سهمیه و حضور در این رقابت‌ها نیز به خودی خود یک افتخار بزرگ برای هر ورزشکار است و هنگامی این افتخار تکمیل می‌شود که ورزشکاران بتوانند مدال نیز در آن کسب کنند.

وی با بیان اینکه المپیک لندن یکی از بهترین دوره‌های حضور ورزشکاران ایران در المپیک بوده است گفت: ما توانستیم در این رقابت‌ها مقام هفدهم را از آن خود کنیم و 12 نفر از افتخارآفرینان ایران مدال‌های رنگارنگ طلا، نقره و برنز را برای کشور عزیزمان به دست آورند. پاداش دادن به این عزیزان وظیفه ماست اما آن چیزی که امشب مهم است اهدای نشان ویژه از سوی کمیته بین‌المللی المپیک با کد مخصوص به هر یک از ورزشکاران مدال‌آور ایران است.

کمیته بین‌المللی المپیک حرکت زیبایی کرده که از سال 2008 پکن این کار را انجام می‌دهد که البته برای اولین بار این نشان‌ها با کد مخصوص هر یک از مدال‌آوران المپیکی انجام می‌شود.این نشان شجاعت و اخلاق است که به ورزشکاران اهدا می‌شود که این وظیفه آن‌ها را در قبال جامعه سنگین‌تر می‌کند چرا که این قهرمانی‌ها تمام می‌شود و تنها چیزی که می‌ماند اخلاق پهلوانی و جوانمردانه است. از ورزشکاران می‌خواهم قدر این نشان را بدانند و اگر این نشان را گم کنند دیگر به آن‌ها اهدا نمی‌شود و جایگزینی ندارد. ما همچنین تعهد کرده بودیم به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب مبلغ 70، 50 و 30 میلیون تومان اهدا کنیم که امشب آن را انجام خواهیم داد و به قول خود عمل می‌کنیم.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: سال آینده بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی را در پیش داریم و امیدوارم این عزیزان مجددا مدال‌آور ایران در این رقابت‌ها باشند و بتوانند افتخارات خود را تکرار کنند. همچنین از دکتر نوبخت معاون محترم رییس جمهور نیز می‌خواهم به عنوان مهمان ویژه در بازی‌های آسیایی اینچئون حضور یابند تا نظاره‌گر رقابت‌های ورزشکاران ایران باشند.

در ادامه این مراسم، دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور طی سخنانی اظهار کرد: خوشحالم که از طرف هیات وزیران دولت تدبیر و امید این ماموریت را یافتم تا در کنار دکتر گودرزی در مراسم تجلیل از افتخارآفرینان ایران حضور یابم. قهرمانان ما در عرصه ورزش توانستند امید و افتخار زیادی را بیافرینند و ما امشب به احترام آن‌ها در این جمع حضور پیدا کردیم. این امید را داریم که این عزیزان در مسابقه‌های آینده هم همچنان ایران سرافراز را سرافرازتر کنند و برای تک تک این عزیزان آرزوی موفقیت دارم.

معاون رییس جمهور افزود: اجازه بدهید به رسم جوانمردی که ورزشکاران و پهلوانان به آن پایبند هستند، از پهلوانانی یاد کنم که در کنار ما نیستند و وعده ما با آن‌ها در محضر خداوند خواهد بود. همان شهیدانی که برای سرافرازی ایران اسلامی از جان خود گذشتند و از میان ما رفتند تا ایران اسلامی همچنان سرافراز باقی بماند. من امشب از سوی هیات وزیران و شخص رییس جمهور که به علت مذاکرات با کشور همسایه در ایران حضور ندارند، ماموریت یافتم و به همراه برادرم دکتر گودرزی از قهرمانان افتخارآفرین ایران اسلامی تجلیل و نشان افتخار را بر سینه ستبر این عزیزان مشاهده کنیم.

در بخش پایانی این مراسم دکتر محمدباقر نوبخت، دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان به همراه کیومرث هاشمی و شاهرخ شهنازی، رییس و دبیرکل کمیته ملی المپیک بر روی سن حضور یافتند تا ضمن اهدای نشان ویژه کمیته بین‌المللی المپیک به ورزشکاران، جوایز نقدی آن‌ها را نیز پرداخت کنند.

سپس قهرمانان طلایی ایران، بهداد سلیمی، دارنده مدال طلای وزنه‌برداری در رقابت‌های المپیک و همچنین حمید سوریان امید نوروزی و قاسم رضایی طلایی‌های کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌ها بر روی سن حضور یافتند و نشان ویژه کمیته بین‌المللی المپیک که بسیار کوچک نیز بود، بر روی سینه آن‌ها نصب شد و همچنین جوایز نقدی خود را دریافت کردند.

در ادامه احسان حدادی، دارنده نشان نقره پرتاب دیسک المپیک، محمد باقری معتمد دارنده مدال نقره تکواندو در بازی‌های المپیک و سجاد انوشیروانی و نواب نصیر شلال دارندگان مدال نقره وزنه‌برداری، صادق گودرزی دارنده مدال نقره کشتی آزاد مورد تجلیل قرار گرفتند و در پایان نیز کیانوش رستمی دارنده مدال برنز المپیک، کمیل قاسمی مدال برنز کشتی آزاد و احسان لشگری مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، همچنین به درخواست نوبخت به احسان حدادی به دلیل متفاوت بودن کسب مدال نقره المپیک در دوومیدانی، جایزه‌ای به میزان دارندگان مدال طلا تعلق گرفت. همچنین در حاشیه این مراسم بنری در بیرون سالن نصب شده بود که ورزشکاران و مقامات ورزشی با امضا بر روی آن، از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین