کد خبر: ۲۳۵۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶

آخرین خبرها از هواپیمای ناپدید شده مالزی

فرمانده نیروی هوایی مالزی اعلام کرد جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدیدشده این کشور در تنگه ملاکا صحت ندارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، ˈرودزالی داودˈ فرمانده نیروی دریایی مالزی روز چهارشنبه در بیانیه ای تاکید کرد برخی گزارش ها در باره اینکه ارتش بدنبال هواپیمای ناپدیدشده خطوط هوایی مالزی در تنگه ملاکا و به دور از محلی است که آخرین تماس هواپیما با مرکز کنترل هوایی غیرنظامی برقرار بوده است، صحت ندارد.

عصر روز گذشته رسانه ها به نقل از یک مقام نظامی مالزی احتمال دادند هواپیمای ناپدیدشده مسافربری این کشور مسیر خود را تغییر داده و در تنگه ملاکا سقوط کرده باشد.

فرمانده نیروی هوایی مالزی روز یکشنبه نیز از امکان تغییر مسیر هواپیما خبر داده بود.

وی روز چهارشنبه در بیانیه ای تصریح کرد ˈمن چنین اظهاراتی نداشته امˈ.

تنگه مالاکا، یکی از شلوغ ترین کانال های حمل و نقل در جهان در امتداد سواحل غرب مالزی. است.

وی در این بیانیه تاکید کرد: یک فروند هواپیمای ایرباس سیگنال هایی را تشخیص داده است که نشان می دهد هواپیمای مالزیایی از مسیر اصلی خود به سمت مالزی برگشته است.

فرمانده نیروی هوایی مالزی تصریح کرد: براساس این داده ها این اعتقاد وجود دارد که هواپیما از فضای ساحل شرقی و شمالی مالزی غربی در حال گذر بوده است.

وی اعلام کرد آخرین ارتباط پرواز شماره ام.اچ 370 با برج هوایی ˈپولائو پراکˈ در تنگه ملاکا ساعت دو و 40 دقیقه بامداد روز شنبه قبل از ناپدیدشدن سیگنال ها بوده است.

در همین حال انتشار خبر ادامه عملیات جستجو در تنگه ملاکا برای یافتن اثری از هواپیما، در عملیات امداد و جستجوی ویتنام خلل ایجاد کرد.

پس از انتشار این خبر یک مقام ویتنامی از توقف جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدیدشده مالزی خبرداد.

ˈ فام کوی تین ˈ معاون وزیر حمل و نقل ویتنام گفت که پس از انتشار این خبر ما عملیات جستجو را متوقف کردیم اما چند فروند هواپیما به عملیات خود ادامه می دهند.

وی از نوع اطلاع رسانی و عدم ارایه اطلاعات توسط مقامات مالزیایی نیز انتقاد کرد.

پرواز ام. اچ 370 مالزی با 239 مسافر بامداد روز شنبه یکساعت پس از بلندشدن از باند فرودگاه کوالالامپور و پس از ورود به حریم هوایی ویتنام ناپدیدشد.

جستجو برای یافتن این هواپیمای بویینگ 777 با حضور نیروهای امداد و نظامی 10 کشور در منطقه ای که هواپیما ناپدید شده است در پنجمین روز ادامه دارد و تاکنون اثری از آن یافت نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین