کد خبر: ۲۳۵۲۳۵
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني: نزاعهاي سياسي در هر سطحي كمر شكن است

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر ديروز در ديدار اعضاي شوراي عمومي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران، با اشاره به سوابق انجمن هاي اسلامي دانشجويان در دوران مبارزه، گفت: در طول 70 سالي كه انجمن هاي اسلامي دانشجويان تشكيل شدند، جزر و مدهاي زيادي داشتند و افزايش آگاهي جوانان دانشجو، مهمترين دستاورد آن است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، فراز و فرود حركت هاي سياسي و فكري را طبيعي دانست و گفت: در تاريخ معاصر، امام (ره) به عنوان شخصيت مورد قبول حوزه و با جايگاه مناسب در جامعه، پيشقدم و محور حركت مردم براي مبارزه با استبداد و استعمار شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر ديروز در ديدار اعضاي شوراي عمومي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران، با اشاره به سوابق انجمن هاي اسلامي دانشجويان در دوران مبارزه، گفت: در طول 70 سالي كه انجمن هاي اسلامي دانشجويان تشكيل شدند، جزر و مدهاي زيادي داشتند و افزايش آگاهي جوانان دانشجو، مهمترين دستاورد آن است.

به گزارش آفتاب، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، فراز و فرود حركت هاي سياسي و فكري را طبيعي دانست و گفت: در تاريخ معاصر، امام (ره) به عنوان شخصيت مورد قبول حوزه و با جايگاه مناسب در جامعه، پيشقدم و محور حركت مردم براي مبارزه با استبداد و استعمار شد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني وحدت را شرط پيروزي انقلاب در همه مقاطع دانست و گفت: بروز اختلافات مذهبي، پيروزي ها را به شكست مي كشاند.

ايشان با اشاره به گروههاي متعددي كه در زمان مبارزه حضور داشتند، دانشجويان را به ارائه تحليل هاي عقلاني و تاريخي دعوت كرد و گفت: اعتمادي كه مردم به رهبري ايشان داشتند، سرمايه اي براي تعميق مبارزه و گسترش آن در اقشار مختلف و سراسر كشور شد و كم كم كه وحدت مردم فراگير شد، رژيم به تدريج به افول رفت و نهايتاً سقوط كرد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به اختلافات سياسي بعضي از جريانهاي جامعه و حوزه با حركت امام (ره) و شاگردان ايشان، گفت: گروههاي منفي باف در سايه اقبال عمومي مردم به نهضت روحانيت و سخنراني¬ها و بيانيه¬هاي مبارزاتي امام، سكوت كردند و در مقاطع مختلف با استفاده از شرايط، سربرآوردند، ولي موج خروشان مردمي، هميشه آلودگي¬هاي فكري را از درياي مبارزاتي دور مي¬كند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نقش مردم را در مراحل مختلف مبارزه، پيروزي، تثبيت و تداوم انقلاب، بسيار برجسته خواند و گفت: تازه ترين مصداق نقش مردم، حضور در انتخابات رياست جمهوري است كه شرط حفظ دستاورد آن، پرهيز از نزاع در اثر اختلافات  جزئي و عدم توجه به تفرقه انگيزان است.

ايشان سرگذشت و سرنوشت مبارزاتي آيت الله كاشاني و اتفاقات قبل و بعد از 30 تير را عبرت آموز خواند و گفت: براي مسايل جزئي چنان اختلاف پيدا كردند كه در 28 مرداد، استبداد دوباره توانست سلطه و حاكميت را به دست آورد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اينكه «گروهها و تشكّل¬ها نبايد به خاطر مسايل جزئي با هم نزاع داشته باشند»، به آيات قرآن اشاره كرد و گفت: بايد بر اساس مشتركات كار كنيم تا مشي اعتدال كه در فرهنگ قرآن و در سيره پيامبر (ص) و اهل بيت (ع) برجسته است، فراگير و نهادينه شود. اين درس قرآن براي هميشه تاريخ است كه به مسلمانان در سوره انفال آمده: «ولا تنازعو فتفشلو و تذهب ريحكم» با هم نزاع نكنيد كه باعث سستي و از دست دادن ابهت و صلابت شما مي¬شود.

آيت الله هاشمي رفسنجاني، با ارائه تحليلي از دستاوردهاي انتخابات رياست جمهوري گفت: به خاطر نگاه خصمانه¬اي كه به مردم ايران داشتند، تحريم¬ها را تصويب كرده بودند و در داخل هم بعضي¬ها با سؤاستفاده از تحريم¬ها، به فسادهاي اقتصادي روي آورده بودند.

ايشان برنامه گسترش دامنه تحريم¬ها عليه ايران را جدّي و خطرناك دانست و با بيان نگاه دولت فعلي در سياست خارجي گفت: كساني كه صحبت از تسليم و يا جنگ مي¬كردند، سر ميز مذاكره آمدند تا به مرور مسايل مطرح و اعتماد در روابط حاكم شود.

آيت الله هاشمي رفسنجاني تهيّه ضرورت¬هاي زندگي از طريق قاچاق را كه نتيجه تحريمهاست دور از شأن مردم ايران در تاريخ دانست و گفت: در اين فضا كالاهاي بي¬كيفيت به قيمت مضاعف وارد بازار مي¬شوند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خويش، با ابراز نگراني از اوضاع سوريه، عراق و اخيراً اوكراين گفت: صحبت از جنگ¬هاي داخلي و درگيري¬هاي احتمالي قدرت¬هاي جهاني، امنيت منطقه¬اي و جهاني را از بين مي¬برد.

در آغاز اين ديدار آقاي مصطفي ديني، دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران با بيان ديدگاههاي خويش در خصوص مسايل سياسي كشور و فضاي حاكم بر دانشگاهها، گزارشي از برنامه¬ها و فعاليت¬هاي انجمن¬هاي اسلامي دانشجويان گفت: اين تشكل دانشجويي در 8 سال گذشته بر اساس تدبير و اعتدال انتقاد كرد و علي¬رغم تمام تلاش¬ها و تهمت¬ها براي انحلال آن، همچنان برقرار است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین